Najbardziej psujące się komputery i tablety. Tych producentów unikaj

Najbardziej psujące się komputery i tablety. Tych producentów unikaj

Najbardziej psujące się komputery i tablety. Tych producentów unikaj
Źródło zdjęć: © Fotolia
14.09.2015 14:05, aktualizacja: 15.09.2015 21:10

Kiedy wybieramy się do sklepu aby kupić nowy komputer albo tablet, to najczęściej bierzmy pod uwagę możliwości sprzętu i jego cenę. W przeciwieństwie do rynku motoryzacyjnego, mało kto sprawdza raporty awaryjności danej marki. O ile nie wyobrażamy sobie kupna samochodu producenta, który przoduje w rankingach awaryjności, tak w przypadku elektroniki często zapominamy o tym aspekcie. Dotarliśmy do raportu amerykańskiej firmy Rescuecom, która zajmuje się serwisowaniem komputerów i tabletów na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Firma chwali się, że naprawiła już setki tysięcy urządzeń, co pozwala jej rzetelnie ocenić poszczególnych producentów.

Jeszcze w marcu tego roku królem bezawaryjności był amerykański Amazon. Elektronika, a w szczególności czytniki Kindle, to sprzęt który praktycznie nie pojawiał się w serwisach. Z ogólnym udziałem w rynku na poziomie 3.1 proc. (dane za IDC), zaledwie 0,1 proc. urządzeń z logo Amazona trafiało do naprawy. We wrześniowym raporcie ten amerykański producent już nie występuje, ponieważ wyraźnie spadł udział firmy w całości rynku. Kto zatem zajął pierwsze miejsce w rankingu najbardziej niezawodnych urządzeń, a kto produkuje najbardziej awaryjne sprzęty?

Na te firmy uważaj - ich produkty psują się najczęściej

Dwie najniżej sklasyfikowane marki, z ocenami odpowiednio D i F, to Acer oraz HP. Autorzy raportu podkreślają, że HP posiadające drugi najwyższy udział w rynku (16,8 proc.), ma ponad dwukrotnie wyższy odsetek sprzętów, które muszą trafić do naprawy, niż najbliższy udziałami rynkowymi konkurent. Sklasyfikowany na przedostatnim miejscu Acer zanotował spadek w porównaniu z poprzednim kwartałem, co oznacza, że więcej urządzeń musiało trafić do naprawy. Choć firma Acer może się pochwalić jednym z najwyższych wskaźników satysfakcji z jakości obsługi serwisowej, to jednak nadal ocena D nie napawa dużym optymizmem.

Mocni średniacy

Kiedy będziecie się zastanawiać nad producentem waszego nowego tabletu lub laptopa, to niezłym wyborem będą takie firmy jak Microsoft oraz Asus. Obie firmy zajmują odpowiednio czwarte i piąte miejsce w rankingu i mają dość niski odsetek sprzętów, które muszą trafić do serwisu. Microsoft otrzymał ocenę B, a Asus C+. Z porównania do poprzednich raportów widać, że Microsoft utrzymuje niezmiennie ten sam poziom bezawaryjności swoich urządzeń, natomiast Asus systematycznie poprawią swoją pozycję i poprawia jakość.

Producenci o nieco wyższym współczynniku awaryjności, jednak nadal o akceptowalnym poziomie, to amerykański Dell i japońska Toshiba. Z oceną C i rynkowym udziałem w rynku 15,5 proc. Dell systematycznie poprawia wyniki i jest bliski wynikom Asusa. Bardzo podobnie jest z marką Toshiba, która z oceną C- znacząco poprawiła wyniki w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Obraz
© (fot. Fotolia)

Najlepsza pierwsza trójka

Choć wiele osób obawiało się o utrzymanie jakości produktów, kiedy IBM sprzedał swój dział komputerowy chińskiemu Lenovo, okazało się, że firma ta produkuje jedne z najmniej awaryjnych urządzeń na świecie. Udział w rynku USA wynosi 8,3 proc., a poziom awaryjności wyliczono na poziomie 4,3 proc. Raport mówi także, że stały wzrost jakości produktów może w przyszłości skutkować tym, że Lenovo znajdzie się drugim, a może nawet na pierwszym miejscu.

Drugie miejsce w rankingu, z oceną A, zajęła firma Apple. Sprzęty z logo nadgryzionego jabłka mogą się pochwalić awaryjnością na poziomie 7,4 proc. To stosunkowo dużo jednak, jak podkreślają autorzy raportu, Apple ma największy udział w rynku USA (21,4 proc.) Tak duża liczba sprzedanych urządzeń wpływa też na większą ich obecność w serwisach. Podkreśla się jednak ,że awaryjność Apple z kwartału na kwartał maleje, a produkty tej firmy można uznać za jeden z najlepszych wyborów.

Zaszczytne pierwsze miejsce w raporcie Rescuecom zajmuje Samsung. Co prawda, Koreańczycy wycofali się z produkcji komputerów, jednak mają bogatą ofertę tabletów. Do tego należy pamiętać, że komputery Samsunga wciąż znajdują się w wielu domach, a część z nich trafia do serwisu. Niezawodność produktów firmy pozwoliła jej uzyskać najwyższą ocenę A+. Ogólna liczna awaryjnych sprzętów Samsunga wyliczona została na poziomie 1,3 proc.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (384)