Nadciąga potencjalnie niebezpieczna asteroida. Już jutro "spotkanie"

Źródło zdjęć: © NASA
Arkadiusz Stando
01.03.2018 09:42, aktualizacja: 01.03.2018 11:07

Czeka nas bliskie spotkanie z potencjalnie niebezpieczną asteroidą. Obiekt wielkości autobusu przeleci bardzo blisko Ziemi, bo w zaledwie 1/3 odległości księżycowej.

Do spotkania dojdzie 2 marca 2018 roku, gdy asteroida minie Ziemię w odległości około 105 tys. km. To około 1/3 odległości dzielącej naszą planetę z Księżycem. Obiektowi nadano kryptonim 2018 DV1. Astronomowie uspokajają, że ryzyko kolizji jest bardzo niewielkie, jednak nadal istnieje.

Takie małe asteroidy mijają naszą planetę bardzo często. W tym roku będzie to 18 taki obiekt. Nie jest też tak, że jest ich teraz więcej, po prostu słyszymy o nich częściej, ponieważ astronomowie mają znacznie lepsze urządzenia pomagające im odkrywać zbliżające się obiekty.

Trasę przelotu asteroidy możecie zobaczyć na tej animacji.

Mimo dobrego sprzętu, czasem zdarza się jednak coś pominąć. Tę asteroidę astronomowie zaobserwowali dopiero w poniedziałek, 26 lutego. Zdarza się nawet, że naukowcy odkryją obiekt dopiero kilka godzin przed potencjalnym spotkaniem.

25.02 Ziemię mijała asteroida podobnych rozmiarów - 2018 DU. Jednak w przeciwieństwie do DV1, leciała daleko od nas, w odległości 284 tys. km.