Multimedia Polska uniknie kary. Klienci dostaną zwrot pieniędzy lub darmowe usługi

Multimedia Polska uniknie kary. Klienci dostaną zwrot pieniędzy lub darmowe usługi

Multimedia Polska uniknie kary. Klienci dostaną zwrot pieniędzy lub darmowe usługi
Źródło zdjęć: © East News
02.03.2018 08:13

Jeden z największych dostawców internetu w Polsce zwróci klientom pieniądze lub zaoferuje dodatkowe darmowe usługi. W ten sposób Multimedia Polska uniknęła kary za wprowadzanie konsumentów w błąd.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że Multimedia Polska uniknie kary za oszukiwanie klientów. - Multimedia błędnie informowała konsumentów o terminie odstąpienia od umowy. Zgodnie z ustawą mamy na to 14 dni. Konsultanci w rozmowach telefonicznych mówili, że tylko 10 - tłumaczy przyczyny pierwszej decyzji Katarzuma Araczewska w UOKiK.

Ta sama ustawa, która pozwala na odstąpienie od umowy w dwa tygodnie po jej zawarciu, przewiduje także możliwość jej zerwania w dowolnym momencie trwania. 0 Praktyka spółki na to nie pozwalała. Ponadto klienci nie dostawali potwierdzenia warunków umowy zawieranej przez telefon - dodaje Araczewska. Wszystkie te naruszenia poskutkowały kontrolą ze strony UOKiK oraz zapowiedzią gigantycznej kary.

Dostawca usług nie zapłaci jednak za łamanie prawa. Zobowiązał się bowiem do przerwania niedopuszczalnych praktyk oraz rekompensaty dla klientów. Wszyscy, którym odmówiono odstąpienia od umowy otrzymają zwrot abonamentu za dwa miesiące. Ci, którzy musieli zapłacić za przedwczesne zerwanie zobowiązania, odzyskają straconą ulgę.

Z kolei wszyscy, którzy pozostali klientami Multimedii, choć spółka łamała prawo, otrzymają dodatkowe usługi – darmowy dostęp do katalogu filmów, 50 minut rozmów telefonii komórkowej lub 5 GB internetu.

Według UOKiK, Multimedia Polska zobowiązała się do tego, że zmieni praktykę i usunie skutki swoich działań.

"Propozycje spółki obejmą również tych konsumentów, którzy przestali korzystać z jej oferty w wyniku kwestionowanych praktyk. Operator, zgodnie z decyzją prezesa UOKiK, poinformuje konsumentów o możliwości skorzystania z rekompensat. Konsumenci, którzy nie mogli odstąpić od umowy ze względu na odmowę spółki, otrzymają zwrot abonamentu za 2 miesiące. Te osoby, które już odstąpiły od umowy i musiały oddać przyznaną wcześniej ulgę, dostaną ją z powrotem. Część konsumentów otrzyma korzyści w formie dodatkowych usług, np. dostęp do katalogu filmów, 50 darmowych minut rozmów telefonii komórkowej lub 5 GB internetu" - czytamy także.

Trzeci co do wielkości dostawca internetu w Polsce o prawie do rekompensat będzie informował na swojej stronie internetowej, serwisie obsługi klienta oraz prasie. Do części konsumentów wyśle listy. Jak przypomina Katarzyna Araczewska z UOKiK, by uzyskać świadczenia, trzeba będzie zgłosić się do dostawcy z odpowiednim wnioskiem.

Źródło artykułu:WP Finanse
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)