Mobilne sklepy z aplikacjami przynoszą ogromne przychody

Mobilne sklepy z aplikacjami przynoszą ogromne przychody
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

05.05.2011 13:02

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W 2011 roku przychody z czterech największych mobilnych sklepów z aplikacjami osiągną poziom prawie 4 mld dolarów. Największy w tym udział będzie mieć Apple ze swoim App Store - wynika z prognoz przedstawionych przez IHS Screen Digest

W 200. roku przychody ze sklepów mobilnych przyniosły ich operatorom 0,83 mld dolarów. Rok później wynik ten osiągnął poziom 2,1 mld, natomiast w 2011 roku - 3,8 mld dolarów. Największy w tym udział będzie mieć Apple ze swoim App Store.

Obraz
© (fot. Thinkstockphotos)

W kolejnych latach sumy te dalej będą rosły. W 201. roku należy się spodziewać wpływów z tego tytułu na poziomie 5,6 mld, w 2013 6,9 mld, natomiast w 2014 roku aż 8,3 mld dolarów. Ponownie prym będzie wieść Apple ze swoim sklepem z aplikacjami dla iPhone'ów, iPadów i iPodów.

W tym roku Apple zagarnie dla siebie 76. wpływów ze sklepów mobilnych. W kolejnych latach jego udział będzie systematycznie spadać, jednak w 2014 roku Apple wciąż pozostanie liderem, odpowiadając za 60% rynku.

Będzie mieć na to wpływ konkurencja ze strony rywali. Obecnie na rynku znajdują się jeszcze trzy główne sklepy mobilne - Android Market od Google, BlackBerry App od RIM oraz OVI Store od Nokii. W kolejnych latach dwa ostatnie sklepy spadną na ostatnie pozycje wśród największych graczy na rynku.

Wśród graczy ważną rolę ma odegrać również Microsoft ze swoim Marketplace dla Windows Phone. Według Gartnera, w 201. roku system ten stanowić ma 19,5% rynku smartfonów.

Liczba pobrań ze sklepów mobilnych ma wynieść w tym roku około 18,1 mld. Do 2014 roku liczby te podskoczą do około 33 mld pobrań. Oznacza to dynamiczny wzrost, podobnie jak w latach ubiegłych - w 2008 zanotowano 0,42 mld, w 2009 - 3,1 mld, natomiast w 2010 - 9,5 mld pobrań.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)