Marketing mobilny - raport Interaktywnie.com

Marketing mobilny - raport Interaktywnie.com

Marketing mobilny - raport Interaktywnie.com
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
16.12.2014 15:31, aktualizacja: 17.12.2014 08:15

Marketingowi mobilnemu teoretycznie sprzyja wszystko. Liczba tabletów i smartfonów rośnie, ceny internetowych pakietów maleją, a kampanie - mimo że ciągle jeszcze toporne, są już zadziwiająco skuteczne. Dlaczego więc ten kanał wciąż traktowany jest po macoszemu?

A że jest - eksperci wypowiadający się na łamach raportu Interaktywnie.com - nie mają wątpliwości. Bo choć wszystko wskazuje na to, że w 201. roku w kieszeniach Polaków będzie 27 milionów smartfonów, wydatki na kampanie mobilne nieustannie są więcej niż skromne. Konkretnie - dziesięć razy mniejsze niż na przykład w Skandynawii czy Wielkiej Brytanii.

Choć trzeba przyznać, że wciąż rosną. W sumie średnia prognoz w porównaniu do zeszłorocznego raportu Interaktywnie.com jest wyższa o 1. mln zł i wynosi ponad 64 mln zł.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Płaci się jednak za jakość. Może więc póki co po prostu nie warto przepłacać? Tutaj opinie są podzielone. Bo o ile nikt nie ma wątpliwości, że nasze rodzime agencje szybko się uczą i nie brakuje im pomysłów, o tyle wciąż wiele realizacji - delikatnie mówiąc - nie zachwyca. Dlaczego? W opinii ekspertów przyczyną tego stanu rzeczy jest brak doświadczenia, który w większości wypadków skutkuje powielaniem rozwiązań znanych z tzw. dużego internetu. A to zwykle zupełnie się nie sprawdza.

_ - Żywię głębokie przeświadczenie, że mobile ze względu na swoją charakterystykę, czyli mały ekran, geolokalizację, impulsowe oddziaływanie, wymaga innego stylu i języka komunikacji. Niestety jeszcze go nie wymyślono - _stwierdza Tomasz Szulkowski, mobile strategy director w MoBehave.

Okazuje się jednak, że to nie kreacja przesądza o skuteczności kampanii mobilnych.Ta oceniana jest mimo wszystko całkiem wysoko. Czy to dlatego, że mobile jeszcze nie został zalany reklamową falą i użytkownicy na każdą nowinkę reagują entuzjastycznie? A może dlatego, że mobilni internauci mają po prostu mniejsze wymagania niż przedstawiciele branży, którzy - mimo wielu rozbieżności - zgadzają się jednak co do jednego. Każdy z nich twierdzi, że obecność w kanale mobilnym się opłaca, a będzie opłacać jeszcze bardziej.

Będzie też droższa i bardziej wymagająca, bo w 201. roku ponad połowa Polaków będzie korzystała ze smartfonów i wyraźnie skurczy się grupa tych, którzy z możliwości posiadanych przez siebie urządzeń nie będą zdawać sobie sprawy.

_ - Kilka tygodni temu, wybierając telefon dla jednej z osób w mojej rodzinie w wieku 60+, miałem duży problem, aby w gąszczu atrap aparatów znaleźć poczciwy telefon z klawiaturą _ - opowiada Rafał Knap, managing director z Concept Interactive.

Tak duże nasycenie rynku będzie dla marketerów i wydawców wyzwaniem. Będą bowiem musieli nauczyć się mówić do wszystkich, nawet tych, którzy z technologią - nie tylko mobilną - nie mają wiele wspólnego. O to, by stosowali się do nowych reguł zadba sam Wielki Brat.

_ - W 2015 roku „mobile first” będzie zasadą, od której nie będzie wyjątków. Każdy wydawca będzie musiał być mobile friendly już nie tylko ze względu na potrzeby użytkowników. Zadba o to sam Google, oznaczając i faworyzując w wynikach wyszukiwania strony mobilne _ - twierdzi Jacek Dymkowski, mobile marketing manager w Gazeta.pl.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)