Mamy mniej zaufania do Google, zaczynamy uważać na Facebooka i Twittera

Mamy mniej zaufania do Google, zaczynamy uważać na Facebooka i Twittera

Mamy mniej zaufania do Google, zaczynamy uważać na Facebooka i Twittera
Źródło zdjęć: © PAP
13.01.2014 14:26, aktualizacja: 13.01.2014 15:15

Najnowsze badanie McCann Truth Central na temat prywatności pokazuje, że stajemy się bardziej selektywni i ostrożni w podawaniu osobistych informacji w sieci. Według 59% badanych, największym zagrożeniem dla naszej prywatności w Internecie jest Facebook, dla 40% jest to Twitter. 32% wskazało na wyszukiwarkę Google (to niemal dwukrotnie więcej niż w 2011 roku, kiedy było to 18%). Najbardziej ufamy bankom, i nieustająco wierzymy, że wykorzystują one nasze dane osobowe w odpowiedni i zgodny z prawem sposób.

Najnowszy raport McCann Truth Central „Prawda o prywatności”. pokazuje, jak w ciągu ostatnich 2 lat zmieniło się podejście do mediów społecznościowych i treści, które w nich zamieszczamy, równocześnie odpowiadając na pytanie, czy i jak takie wydarzenia, jak np. ujawnienie nieautoryzowanego dostępu do danych osobowych milionów Amerykanów przez byłego analityka CIA - Edwarda Snowdena - ma wpływ na zmniejszenie naszego zaufania do Internetu i zwiększenie naszej odpowiedzialności w sieci.

Według McCann Truth Central najważniejszych wskaźnikiem, jakim kierują się respondenci jest to, o czym i gdzie mówimy, oraz czy inni użytkownicy mediów społecznościowych będą uważali zamieszczane przez nas treści za ciekawe.

Co nam wypada zamieszczać, a co nie, w mediach społecznościowych?

• Tylko 34. ludzi uważa, że publikowanie w statusie na Facebook’u rutynowych czynności jest ciekawe z punktu widzenia innych.
• Tylko 35. pytanych myśli, że częste podawanie informacji, gdzie właśnie jesteśmy w serwisie Foursquare, jest dla innych ciekawe.
• Prawie 2/3 respondentów uważa, że prowadzenie osobistego bloga, który dokumentuje nasz dzień, nie jest ciekawe.

• 73. respondentów uważa, że dodawanie na LinkedIn osób, których nie znamy, nie jest już modne.
• 63. osób uważa za modne wyrzucanie z Facebook’a osób, których nie zna w świecie rzeczywistym.
• 72. pytanych nie uważa, że zapraszanie do grona przyjaciół na Facebooku osób, których nie znamy, nie jest już modne.

Młodzi ludzie szukają bezpieczniejszej alternatywy Facebook’a Badanie McCann Truth Central pokazało także, że wątpliwości dotyczące ochrony prywatności w sieci mają wpływ na młode pokolenie, które zaczyna przenosić swoje zainteresowanie i czas z serwisu Facebook na Snapchat’a. Serwis ten zapewnia im bowiem większą prywatność i mniejsze prawdopodobieństwo na pojawienie się w wyszukiwarce Google.

Co ciekawe, ponad połowa respondentów poniżej 3. roku życia, i 75% osób korzystających z Instagrama poniżej 35 roku życia, uznało hit 2013 roku w mediach społecznościowych: „słit focie” (fotografowanie samego siebie, najczęściej za pomocą smartfona lub kamery internetowej, a następnie zamieszczanie tych fotografii w mediach społecznościowych) – za nieciekawe i nudne.

Marki nie uciekną od tematu prywatności
Badanie McCann Truth Central „Prawda o prywatności”. pokazało również, że marki, jeśli nie dostosują się do oczekiwań konsumentów, dotyczących prywatności i ochrony danych, podobnie jak sieci społecznościowe - zaczną tracić ich zaufanie.

Dla 66. respondentów - marka używająca treści z ich profili społecznościowych bez ich zgody, nie zasługuje na to, by ją lubić. Ponad 50% pytanych uważa także, że marki przestają być ciekawe, kiedy do przyciągania uwagi używają automatycznie spersonalizowanych reklam na portalach społecznościowych.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)