Kto najczęściej kupuje przez komórkę?

Kto najczęściej kupuje przez komórkę?
Źródło zdjęć: © PC World

27.12.2010 10:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Przez smartfony i internetowe urządzenia przenośne kupuje się rocznie towary za 10 mld USD. Największych zakupów tą drogą dokonują mieszkańcy Północnej Ameryki, zwłaszcza USA oraz regionu Azji i Pacyfiku - ocenia firma analityczna ABI Research

Jeszcze niedawno handel elektroniczny przy użyciu urządzeń przenośnych stanowił niewielki ułamek e-commerce czyli całości handlu prowadzonego przez Internet. Obecnie w regionie Azji i Pacyfiku stanowi on niemal 1. proc., podczas gdy w USA - około 10 proc. Zdecydowanie z tyłu znajduje się Europa i Ameryka Łacińska - tam około 5 proc. zakupów przez internet dokonywanych jest przez urządzenia przenośne.

Obraz

Najszybciej rośnie sprzedaż przez urządzenia mobilne i komórki w USA. W 200. roku osiągała ona wartość 396 mln USD, podczas gdy w 2009 roku było to 1,4 mld USD. ABI Research twierdzi iż w obecnym roku, w związku wychodzeniem USA z kryzysu, podwoi się ona, osiągając poziom 3,4 mld USD. Odbudowujący się po kryzysie rynek zakupu przez urządzenia mobilne biletów lotniczych, wykupywania rezerwacji hotelowych oraz wycieczek może przynieść dodatkowe 1,5 mld USD.

Najczęściej do zakupów elektronicznych używają komórek i mobilnych urządzeń internetowych mieszkańcy USA, Indii, Chin, Australii i Japonii. Poprzez komórki kupuje się zwykle bilety (lotnicze, kolejowe i inne), rezerwuje wycieczki i hotele. Segment ten stanowi ok. 30 proc. wszystkich zakupów przez urządzenia mobilne (w USA 31 proc.). Na drugiej pozycji znajduje się drobny sprzęt elektroniczny (20 proc.), na trzeciej - książki, płyty CD i DVD (około 13 proc. globalnie, w USA 9 proc.).

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)