Kraków, Warszawa i Paryż najaktywniejsze w Internecie w czasie ŚDM
W trakcie trwającej wizyty w Polsce, papież Franciszek odwiedził już Kraków i Częstochowę. Tymczasem najaktywniejsi internauci piszący o Światowych Dniach Młodzieży swoje wpisy tworzą głównie z Krakowa, Warszawy i Paryża. Wśród krajów, Polska również zajmuje pierwsze miejsce pod względem liczby dotąd zgromadzonych wpisów, ponad dwukrotnie wyprzedzając Francję oraz Hiszpanię.
Widzimy tutaj dużą zmianę w odniesieniu do analizy z 5 czerwca –. wtedy internetowe wpisy na temat Światowych Dni Młodzieży były publikowane głównie w języku hiszpańskim i portugalskim, z krajów Ameryki Łacińskiej. W połowie lipca, po opublikowaniu zawartości pakietu pielgrzyma, tweety i wpisy na Facebooku pojawiły się już na 4 kontynentach – w Europie, Afryce i obu Amerykach.
Obecnie najwięcej osób tweetuje i wysyła posty z Europy i Ameryki Południowej, ale wielu internautów pisze również ze wschodniego wybrzeża Ameryki Północnej, a także Afryki. Praktycznie nie znajdujemy publikacji z zachodnich stanów USA, ani Australii.
Liczba postów w mediach społecznościowych dotyczących Światowych Dni Młodzieży systematycznie rośnie od dnia oficjalnego rozpoczęcia wydarzenia, jednak prawdziwą lawinę polubień wywołały informacje o pojawieniu się papieża Franciszka w oknie przy ulicy Franciszkańskiej w Krakowie.
Internauci komentują również pobyt biskupa Rzymu w Auschwitz, a wśród wszystkich tematów poruszanych dotąd na Twitterze, zdecydowanie dominują te o charakterze religijnym (miłosierdzie, modlitwa, różaniec, Fatima, zjednoczenie). Internauci wciąż proszą również o modlitwę za dotkniętych wydarzeniami w Niemczech.
Widzimy również, że informacje o ŚDM pojawiają się w zagranicznych portalach informacyjnych: między innymi hiszpańskim El Mundo, amerykańskim CNN czy brytyjskim BBC, a wraz z nimi informacje o Polsce i Krakowie.
Analiza wydźwięku opinii wykorzystuje zaawansowane algorytmy eksploracji danych oraz technologie przetwarzania języka naturalnego. Umożliwia analizę dużych ilości informacji w mediach społecznościowych, aby badać opinię publiczną. Pozwala identyfikować oraz mierzyć pozytywne, negatywne i neutralne opinie, udostępniane na forach publicznych takich jak Twitter, Facebook, blogi, tablice ogłoszeń w internecie oraz w innych mediach społecznościowych. Analiza Światowych Dni Młodzieży (World Youth Days) obejmuje swoim zasięgiem dane z serwisów społecznościowych Twitter oraz Facebook.
Źródło: IBM