Klienci Samsunga najbardziej lojalni

Klienci Samsunga najbardziej lojalni

Klienci Samsunga najbardziej lojalni
Źródło zdjęć: © PD
07.04.2015 14:19, aktualizacja: 07.04.2015 16:01

Zajmująca się analizowaniem światowego rynku firma SurveyMonkey przeprowadziła badanie tego, jak postrzegane są technologiczne firmy przez swoich klientów. Niektóre z wyników mogą zaskoczyć. Przede wszystkim – nie taki Apple silny, jak go malują.

Telefony Apple'a, chociaż jedne z najdroższych na rynku, od lat miały opinię najbardziej kochanych przez swoich właścicieli. Mimo że wydanie ponad 2 tysięcy złotych na nowego iPhone'a może nie być uzasadnione jego możliwościami czy mocą obliczeniową procesora, to z pewnością jest to urządzenie, które "warto mieć". Albo tak przynajmniej myśleliśmy. Wyniki badania, które posłużyć mają światowym producentom, mówią coś nieco innego.

Okazało się bowiem, że pod względem "lojalności klientów" – czyli tego, czy właściciel telefonu danej firmy w przyszłości również zdecyduje się na jeden z jej modeli – Samsung wyprzedził giganta z Cupertino. Pod tym względem został w badaniu najwyżej ocenioną firmą z wynikiem 35 (za "średnią" uznaje się tu 19). Apple zdobył 28 punktów. Tragicznie źle wypadł za to Microsoft z wynikiem -8 (tak, "lojalność" mogła przyjąć wartość ujemną – spodziewamy się więc, że większość użytkowników systemu Microsoftu tylko czeka na okazję do wymienienia go na inny).

To jednak, czym Apple szczyci się od lat, pozostało niezmienne. Subiektywne "zadowolenie klienta" z kupionego urządzenia osiągnęło w badaniu wynik 41 procent. Samsung dla porównania miał 25 procent, a Microsoft – 19. Wszystkie te firmy uplasowały się jednak poniżej branżowego standardu, który według autorów badania wynosi aż 75 procent. Firmy technologiczne mają więc jeszcze dużo do zrobienia jeżeli chodzi o satysfakcję swoich klientów.

Tak niskie wyniki zadowolenia mogą też wynikać z tego, jak ważne stały się urządzenia tych firm w naszym życiu. Używamy ich nieustannie, w każdej sytuacji, nic dziwnego więc, że zdarza się im nie spełniać naszych oczekiwań. Takie momenty zapamiętujemy wtedy bardziej niż chwile, gdy sprzęt stanął na wysokości zadania.

Tak czy inaczej relatywnie dobry wynik Samsunga może stanowić pewne pocieszenie dla firmy, która w ostatnich miesiącach zmaga się z problemami finansowymi. Ostatnio ogłoszone wyniki finansowe nie napawają optymizmem. Być może deklaracje klientów w połączeniu z premierą nowych Galaxy pozwolą koreańskiej firmie wyjść z lekkiego dołka.

_ DG _

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (30)