Japończycy umieszczą za rok pierwszą reklamę na Księżycu

Japończycy umieszczą za rok pierwszą reklamę na Księżycu

Japończycy umieszczą za rok pierwszą reklamę na Księżycu
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
16.05.2014 16:27, aktualizacja: 16.05.2014 18:23

Dowcip jest stary i z bardzo długą brodą. Niedługo po ogłoszeniu planów lądowania na Księżycu do gabinetu Johna Kennedy'ego wpada facet z NASA i woła: "Za późno! Ruscy właśnie wylądowali i przemalowują Księżyc na czerwono!". Kennedy pomyślał chwilę i powiedział: "Spokojnie, dajcie im malować, tylko później domalujcie logo Coca-Coli".

Okazuje się, że w dowcipie tkwiło sobie spokojnie ziarnko prawdy. Pierwsza reklama, jaka zostanie umieszczona na księżycu, dotyczy właśnie... sprzedawanego w puszkach napoju! Nie jest to jednak Coca-Cola, ale japoński napój dla sportowców o nazwie Pocari Sweat.

Prawdopodobnie już w październiku 201. w kierunku Księżyca wystrzelona zostanie specjalna rakieta, zawierająca... puszkę Pocari Sweat. Zostanie ona umieszczona na powierzchni Srebrnego Globu. Warto dodać, że będzie to równocześnie pierwsze prywatne lądowanie na Księżycu, jakie kiedykolwiek miało miejsce. Producent napoju współpracuje w tym celu z ulokowanym w Singapurze startupem Astroscale oraz amerykańskim Astrobiotic.

Obraz
© (fot. materiały prasowe)

Puszka będzie wyglądała zupełnie zwyczajnie, ale jej zawartość będzie już bardzo niezwykła. Oprócz napoju (w postaci sproszkowanej) zawierać będzie około 70 różnych elementów składowych, zaprojektowanych specjalnie pod kątem wytrzymałości na wibracje podczas startu i warunki panujące na powierzchni Księżyca przez co najmniej 30 lat. Ciekawostką jest m.in. konieczność opracowania specjalnej technologii, która zapewniłaby farbie na puszce odporność i wieloletnią trwałość. Osiągnięto to poprzez rezygnację z farby na rzecz anodyzowania aluminium na niebiesko.

Wśród nich znajdzie się między innymi 120 tytanowych płytek z wygrawerowanymi na nich ręcznie spisanymi marzeniami dzieci. Będą one zebrane od dzieci z Azji, natomiast niedorosła jeszcze reszta świata może dosyłać swoje marzenia za pośrednictwem strony internetowej do maja 201. r. Nobu Okada, prezes firmy Astroscale, marzy po cichu, że któreś z tych dzieci znajdzie się kiedyś na Księżycu i odczyta pozostawione na nim zapiski.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Adata wprowadza tanie dyski SSD o pojemności do 1 TB

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)