Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do poprawy doświadczenia klienta

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do poprawy doświadczenia klienta

Źródło zdjęć: © materiały partnera
30.03.2023 09:30

W ostatnich latach wielu przedsiębiorców przekonało się o znaczeniu pozytywnego doświadczenia klienta w kontekście poprawy wyników finansowych. Duży wpływ na budowanie wizerunku ma wdrożenie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Narzędzia te mogą nie tylko stymulować ruch na stronie, ale również stanowić istotne wsparcie w obsłudze klienta.

Czym jest doświadczenia klienta i dlaczego liczy się w biznesie?

Doświadczenie klienta (ang. customer experience, CX) to inaczej sposób, w jaki dochodzi do interakcji odbiorcy z daną treścią. To, jakie wrażenia będzie mieć potencjalny klient, zazwyczaj przesądza o dokonaniu zakupu czy skorzystaniu z usług danej firmy. Dlatego to właśnie wskaźnik CX jest często brany pod uwagę przy planowaniu kampanii marketingowych czy określaniu potencjalnego wyniku finansowego firmy.

Ta interakcja wyznacza kierunek, w jakim powinno się podążać przy działaniach optymalizacyjnych. Eksperci przekładają to na konkretne liczby, mówiąc, że im wyższy poziom zadowolenia tym nie tylko większą szansa na wykonanie zakupów, ale również wyższe prawdopodobieństwo, że klient wróci. Pozwala to na budowanie swoistej bazy konsumentów, a więc ma istotne znaczenie w zapewnianiu stałego przychodu w ramach konkretnej działalności gospodarczej.

Jak sztuczna inteligencja może wpływać na CX?

Sztuczna inteligencja odgrywa obecnie istotną rolę w komunikacji biznesowej. Bot powinien być zatem przede wszystkim spójny z wizerunkiem danej marki, a komunikacja z nim zgodna z oczekiwaniami potencjalnych odbiorców. Pozwoli to na lepsze dopasowanie się do potrzeb oraz wymagań odbiorców. Położenie nacisku na jakość wpłynie pozytywnie również na wizerunek firmy.

Wzrost znaczenia AI znacząco zmienił sposób oddziaływania na ważne czynniki ekonomiczne. Z uwagi na coraz większą liczbę klientów, stosuje się rozwiązania ustandaryzowane, których zadaniem jest otoczenie klientów profesjonalną obsługą. Pomóc mogą w tym rozwiązania takie jak chatbot czy voicebot. W pierwszym przypadku komunikacja opiera się na prowadzeniu inteligentnej rozmowy pomiędzy rozwiązaniem AI a odbiorcą. W drugim przykładzie klient dzwoni na infolinię w celu zasięgnięcia rady niezbędnej do rozwiązania określonego problemu. W obu przypadkach boty powinny być kompetentne, naśladując mowę i zachowania fizycznych konsultantów.

Coraz większe zaangażowanie w budowanie CX

Obecnie na rynku wyraźnie widać tendencję ku standaryzacji. Celem jest zapewnienie możliwie wysokiej jakości możliwie największej liczbie odbiorców. Klienci chcą nie tylko skorzystać z usług danej firmy, ale często również identyfikują się z jej działaniami czy podejściem do wielu kwestii społecznych. Te wszystkie czynniki są istotne w optymalizacji działań mających na celu efektywną obsługę klienta zarówno indywidualnego, jak i biznesowego. AI stanowi zatem klucz do zapewnienia solidnych podstaw standaryzacyjnych. Z tego powodu w rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji inwestuje coraz więcej przedsiębiorstw.

Chatbot może stanowić istotne wsparcie w obsłudze klienta. Co więcej, można na nim oprzeć metodę komunikacji biznesowej. To dobra okazja do zbudowania wizerunku opartego na profesjonalizmie. Sztuczna inteligencja w przyszłości może jeszcze bardziej wpłynąć na zaangażowanie firm w budowanie wskaźnika CX. Jeśli chodzi o analizę doświadczenia i tworzenie na jej podstawie nowych rozwiązań, AI ułatwia przewidywanie potrzeb, a w efekcie umożliwia wypracowywanie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Rozwiązania AI w biznesie

Na popularności zyskują rozwiązania AI, ze szczególnym uwzględnieniem popularnego międzynarodowego narzędzia Chat GPT. Dzięki niemu temat AI stał się przedmiotem dyskusji w wielu firmach planujących inwestycje w nowoczesne rozwiązania. Sztuczna inteligencja ułatwia budowanie relacji z klientem. Badania pokazują, że strategia CX w danej organizacji powinna być ściśle związana ze strategią cyfrową. W efekcie pozwala to na uzyskanie lepszych rezultatów biznesowych. AI dąży do restrukturyzacji rynku, który będzie efektywniej wykorzystał dostępne dane, aby dostosować się do bieżących oczekiwań konsumentów.

Jednym z rozwiązań opierających się na sztucznej inteligencji są produkty InteliWISE dostosowane do konkretnych działalności. Dzięki nim można dopasować gotowe scenariusze rozmów pod konkretne tematy, aby polepszyć doświadczenie klienta. System wspomaga pracę konsultantów, problemy rozwiązywane są szybciej, a oferowane rozwiązania trafniejsze. InteliWISE dostarcza m.in. usługi chmurowe Conversational AI, w tym AI Chatbot i Voicebot.

Obecnie coraz więcej spraw załatwianych jest online. Klienci skłaniają się również ku inteligentnej obsłudze, która pozwala uzyskać szybsze rezultaty. Zmiany technologiczne przekładają się na oczekiwania konsumentów, którzy oczekują szybszej reakcji i wygodniejszej obsługi. Dlatego dopasowanie się do oczekiwań rynku jest tak istotne w dalszej działalności. Warto w tym celu rozważyć wdrożenie AI i wybrać produkt, który będzie spełniał wymagania biznesowe.

Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie