Jak telewizja, to przede wszystkim w internecie

Jak telewizja, to przede wszystkim w internecie

Jak telewizja, to przede wszystkim w internecie
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl
15.09.2015 10:15, aktualizacja: 15.09.2015 11:44

Ericsson opublikował najnowsze wydanie corocznego raportu Ericsson ConsumerLab TV & Media Report. To jedno z największych badań, pokazujących przyzwyczajenia i zwyczaje konsumentów treści telewizyjnych.

Kluczowym odkryciem jest fakt, że usługi wideo na żądanie (VOD) zaspokajają potrzeby konsumentów, umożliwiając im równocześnie zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń. Konsumenci spędzają obecnie sześć godzin tygodniowo oglądając seriale telewizyjne, programy i filmy przesyłane strumieniowo – to dwukrotnie więcej niż w 2011 r. Gdy dodamy to tej liczby treści nagrane i pobrane, 35 procent materiałów TV i video oglądanych jest obecnie w systemie VOD.

Dalsze odkrycia podkreślają znaczący wzrost liczby konsumentów oglądających treści wideo na urządzeniach mobilnych: 61 procent ogląda je obecnie na swoich smartfonach, co stanowi wzrost o 71 procent od roku 2012. Gdy uwzględnimy tablety, laptopy i smartfony, prawie dwie trzecie treści TV i wideo jest oglądanych przez nastolatków na urządzeniach mobilnych.

Równocześnie, platformy treści generowanych przez użytkownika (UGC) mają rosnący udział w materiałach TV i wideo oglądanych przez konsumentów. Niemal 1 na 10 konsumentów ogląda YouTube przez ponad trzy godziny dziennie, a jeden na trzech uważa, że dostęp do treści UGC na ich domowym telewizorze jest bardzo ważny. Ponadto, badanie pokazuje, że rosnące znaczenie platform obfitujących w UGC, takich jak YouTube, wpłynął na gwałtowny wzrost popularności filmów edukacyjnych i poradnikowych. Konsumenci oglądają średnio 73 minuty takich treści tygodniowo.

Anders Erlandsson, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab, mówi:

- Stały wzrost popularności usług strumieniowego przesyłania wideo na żądanie i UGC odzwierciedla jak ważne dla współczesnego widza są trzy czynniki: doskonała jakość treści, elastyczność i ogólna jakość doświadczenia. Innowacyjne modele biznesowe, które wspierają te trzy obszary, są teraz kluczowe przy tworzeniu interesujących i atrakcyjnych ofert TV i wideo.

• Rośnie popularność maratonów telewizyjnych: oglądanie wielu odcinków programów TV pod rząd zaczyna dominować w zachowaniach widzów. Trend ten jest wyraźny zwłaszcza wśród użytkowników posiadających subskrypcję usług wideo na żądanie, takich jak Netflix, Amazon Prime czy HBO. 87 procent z nich odbywa takie maratony co najmniej raz w tygodniu.

• Problemy z wyszukiwaniem treści: Połowa konsumentów oglądających telewizję liniową TV twierdzi, że na co dzień nie może w niej znaleźć niczego ciekawego. Konsumenci odbierają zapowiedzi programów jako niewystarczająco inteligentne lub pozbawione indywidualnego charakteru.

• Różne pakiety, różne postawy: Dwadzieścia dwa procent konsumentów, którzy nigdy nie posiadali płatnego abonamentu telewizyjnego, opłaca usługi dodatkowe (OTT).

• Telewizja liniowa wciąż dominuje: popularność telewizji liniowej utrzymuje się na wysokim poziomie, głównie ze względu na dostęp do treści klasy premium i programów na żywo, takich jak transmisje sportowe, a także dzięki wartości społecznej. W tym wymiarze, telewizor odbierający telewizję liniową często funkcjonuje jako centralne miejsce „domowego ogniska”.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Microsoft wymusza ściągnięcie Windows 10!

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)