Jak Polacy korzystają z Facebooka i Twittera

Jak Polacy korzystają z Facebooka i Twittera

Jak Polacy korzystają z Facebooka i Twittera
Źródło zdjęć: © chip.pl
11.11.2015 13:52, aktualizacja: 12.11.2015 17:19

Najnowsze badania Gemiusa wykazały, że Facebook i Twitter rosną w siłę wśród polskich internautów. Liczba użytkowników Facebooka to już ponad 20 mln, co oznacza, że 80% wszystkich polskich internautów korzysta z tego serwisu. Twitter osiągnął liczbę ponad 3,5 mln użytkowników (14%. wszystkich polskich internautów).

Na Twitterze najłatwiej jest spotkać wykształconego mężczyznę, wykwalifikowanego zawodowo lub już na emeryturze. Jak wynika z danych Gemiusa, grupa 55+ jest największą pod względem wieku częścią społeczności w serwisie (ponad 20 proc.). Aktywnymi posiadaczami kont w serwisie są dziennikarze, publicyści, szefowie korporacji, przedstawiciele wolnych zawodów, ale także uczniowie i studenci (z przewagą tych ostatnich). Wspólnie tworzą grupę prawie 60 proc. użytkowników Twittera. Osoby aktywnie korzystające z Twittera pochodzą najczęściej z dużych miast. Ponad jedna piąta mieszka w miastach o liczbie powyżej 200 tys. mieszkańców.

Według danych Gemiusa, zasięg Facebooka w Polsce to ponad 80 proc. (20,1 mln) wszystkich internautów. Większość kryteriów społecznych i demograficznych dotyczących użytkowników serwisu pokrywa się z badaniami całego polskiego Internetu. Na Facebooku obserwuje się natomiast większą równość płci - choć kobiet jest nieznacznie więcej niż mężczyzn, co zresztą także jest odzwierciedleniem struktury demograficznej w Polsce.

Jak wynika z badania, trzy najliczniejsze grupy użytkowników pokrywają się z tymi dotyczącymi Twittera - uczniowie i studenci, emeryci i renciści oraz specjaliści wolnych zawodów (40 proc. wszystkich aktywnych użytkowników). Do najbardziej aktywnych należą internauci z wykształceniem gimnazjalnym, a grupa wiekowa 15-24 lata jest drugą pod względem wielkości (20 proc.). Użytkownicy Facebooka najczęściej pochodzą ze wsi lub małych miast (do 50 tys. mieszkańców). Ta grupa stanowi ponad 60% użytkowników serwisu. Mieszkańcy dużych miast stanowią niecałe 20 proc. ogólnej liczby.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)