Jak Polacy kochają na Facebooku?

Co możemy powiedzieć na temat życia uczuciowego Polaków? Wiemy o nim bardzo wiele i nie trzeba do tego przeprowadzać ankiet. Wystarczy Facebook i informacje profilowe użytkowników, które sami podają na cyfrowej tacy.

Jak Polacy kochają na Facebooku?
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

21.10.2014 | aktual.: 21.10.2014 14:02

Polski Facebook ma dziś bardziej kobiecą twarz - większość z zarejestrowanych użytkowników to panie (52,4 proc.). Deklarują one także większe zainteresowanie stałymi związkami. Z analizy aplikacji Catvertiser.com do zarządzania kampaniami reklamowymi na Facebooku wynika, że wśród osób, które myślą o weselu, jest aż 83,8 proc. kobiet. Panie, które na swoim profilu podają informacje o statusie, częściej przyznają się także, że myślą o małżeństwie i chodzą na randki. Wśród polskich użytkowniczek największego serwisu społecznościowego świata zdecydowana większość deklaruje życie w związku.

"Dane te pochodzą z informacji profilowych użytkowników. Sami je określamy w ustawieniach. Na ich podstawie możemy stwierdzić, że Polacy są dosyć ostrożni w udzielaniu informacji o sobie. Ponad połowa mężczyzn i kobiet nie precyzuje czy jest w jakimś związku. Ci, którzy się na to decydują, to w większości osoby, które mają już partnera lub partnerkę: są w związku, po ślubie lub zaręczeni" - wyjaśnia Oskar Berezowski, analityk mediów społecznościowych w Catvertiser.com.

Co ciekawe, na Facebooku więcej panów określa siebie jako singla (1,1 mln). Taką sama opcję zaznaczyło 1,0. mln kobiet. Więcej pań niż panów zdecydowało się na ujawnienie, że są zainteresowane własną płcią. Wśród osób, które zaznaczyły swoje preferencje, 78 tys. kobiet jest zainteresowanych kobietami i mężczyznami a 36 tys. tylko kobietami. Procentowo więcej panów (96,3 proc.) niż kobiet (92,4 proc.) jest zainteresowanych płcią przeciwną.
Jak się okazało, panowie deklarują randkowanie rzadziej (42,8 proc.) od pań, zdecydowanie mniej myślą o małżeństwie (3,3 proc.) i sporadycznie myślą o weselu (16,2 proc.).

Obraz
© (fot. CatVertiser)
Komentarze (54)