Jak nastolatki z Polski wypadają na tle innych w internecie?

Jak nastolatki z Polski wypadają na tle innych w internecie?

Jak nastolatki z Polski wypadają na tle innych w internecie?
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos
11.03.2013 11:15, aktualizacja: 11.03.2013 12:03

Tylko 2% nastolatków korzysta ze smartfona łącząc się z siecią. W internecie szukają przeważnie rozrywki. Podobnie jak ich koledzy z innych krajów (USA, Wielka Brytania, Niemcy) tradycyjna reklama wpada w ich pamięć. Tak według międzynarodowego badania "Born Free" wygląda charakterystyka przeciętnego polskiego użytkownika internetu w wieku 12-17 lat.

Razem z rówieśnikami z Wielkiej Brytanii spędzają oni najwięcej (bo o 20. dłużej) czasu w sieci. Polska internetowa młodzież wyróżnia się także tym, iż częściej od pozostałych posługują się siecią w poszukiwaniu produktów, które chcieliby kupić. Najmniejsza ilość z nich, bo tylko 2%, wykorzystuje do tego urządzenia mobilne. Nieco większy odsetek występuje w przypadku młodzieży niemieckiej (9%) i amerykańskiej (11%). Według twórców raportu “Born Free” najczęściej z mobilnego internetu korzystają brytyjscy nastolatkowie (27%).

Podobnie jak ich koledzy z pozostałych państw, 50. polskich respodentów zapamiętuje tradycyjną reklamę. W przypadku reklamy w sieci - ten odsetek wynosi tylko 25%. Co ciekawe, 24% rodzimych nastolatków - internautów jest bardzo uczulonych na działania marketingowe w prasie czy telewizji. Chociaż w porównaniu z rówieśnikami z Wiekiej Brytanii - są i tak tolerancyjni. 50% brytyjskich respondentów badania “Born Free” przyznało, że irytuje ich reklama w internecie.

Z pośród prawie 2,5 tysiąca ankietowanych w badaniu „Born Free”. 62% z nich korzysta z sieci codziennie, a kolejne 46% - kilka razy w tygodniu. 35% polskich, brytyjskich, niemieckich i amerykańskich nastolatków kupuje rzeczy online. 30% z nich łączy się z internetem za pośrednictwem komputera klasy PC lub laptopa. Pozostała część wykorzystuje do tego smartfona, tablet, konsolę do gier lub telewizor.

Badanie “Born Free”. zostało przeprowadzone przez firmy Research Now oraz K&A BrandResearch na grupie 2490 osób w wieku 12-17 lat z takich państw jak: USA, Polska, Niemcy i Wielka Brytania. Ich celem było ukazanie różnic, jak i podobieństw w zachowaniach w sieci młodzieży z różnych krajów.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)