Jak budować markę - jako programista?

Jak budować markę - jako programista?21.11.2022 16:05
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Artykuł sponsorowany Grupa Pracuj

Zawód programisty jest jedną z najbardziej rozchwytywanych i najbardziej poszukiwanych profesji. Jeśli więc planujesz karierę w IT, istnieją duże szanse na to, że zdobędziesz prestiż i sławę pod warunkiem, że stworzysz silną, rozpoznawalną i wartościową markę. Jak to zrobić i o czym pamiętać, kreując własny wizerunek w biznesie? Sprawdźmy!

Dowiedz się, czego oczekują pracodawcy

Silna marka to taka, która jest rozpoznawalna, a przy tym zdobywa zaufanie odbiorcy. Co zatem możesz zrobić, by dowiedzieć się więcej o potrzebach, wizjach i oczekiwaniach pracodawcy w branży IT? Odwiedź lokalne i ogólnopolskie portale ogłoszeniowe z ofertami pracy dla programistów. Prześledź, jakie wymagania mają pracodawcy i co oferują w zamian. Regularnie rób analizę ofert pracy dla programistów, by wiedzieć, jakie umiejętności i kompetencje są aktualnie najbardziej poszukiwane.

Pamiętaj też o tym, że najlepsi programiści to nie tylko ci, którzy w 100% spełniają formalne wymogi pracodawcy. To też osoby, które kreują sprawdzoną i godną zaufania markę osobistą, ponieważ są kimś znacznie więcej niż wybitnymi znawcami języków programowania. To ludzie z charyzmą, liderzy lub eksperci, umiejący zwrócić na siebie uwagę branżowego otoczenia.

Zbuduj ciekawe portfolio

Portfolio projektowe stanowi bardzo ważny element, umożliwiający budowę marki własnej w IT. Gdy przeglądasz oferty pracy z wielu miast, które oferują polskie lub zagraniczne firmy, to często napotkasz w ogłoszeniu wymóg formalny w postaci portfolio. Jak przekonać do siebie potencjalnego pracodawcę (lub klienta) i zdobyć jego zaufanie? Masz dwie możliwości. Pierwsza to dodanie do portfolio projektów własnych. Drugą opcją jest umieszczenie w nim projektów tworzonych na zlecenie. Jednak aby móc opublikować swój dorobek, musisz najpierw uzyskać stosowną zgodę zlecającego.

Nie wiesz, jak od strony technicznej i wizualnej powinno wyglądać wzorowe, intrygujące portfolio? Weź udział w Targach pracy JOBICON i umów się na spotkanie z ekspertami w dziedzinie CV i portfolio. Podczas wydarzenia możesz też skorzystać z symulacji rozmów rekrutacyjnych i porozmawiać z przedstawicielami wybranych pracodawców. Każda rozmowa z branżowymi specjalistami zbliży Cię do celu, jakim jest budowa silnej marki własnej. Daj się poznać na targach, zawieraj na nich różne znajomości i wymieniaj kontakty!

Pokaż światu, że masz wiedzę ekspercką i zdobywaj rekomendacje

Chcesz zaistnieć w świadomości potencjalnego pracodawcy lub klienta? Musisz zatem uwiarygodnić swoje osiągnięcia. Stwórz intrygujące profile w social mediach i na branżowych forach. Pomagaj innym rozwiązywać problemy związane z programowaniem i zdobywaj pozytywne opinie. Załóż także profil na LinkedIn i poproś innych o merytoryczne rekomendacje. Każda pozytywna opinia na temat Twoich umiejętności i zakresu specjalizacji sprawia, że uda Ci się stworzyć silną markę, a przez to zyskasz coraz większe zainteresowanie. Stwórz też konto na Twitterze i Facebooku, by dotrzeć do możliwie najszerszego grona odbiorców - możesz się tam dzielić ciekawostkami z branży albo poradami.

Jak jeszcze możesz zaprezentować światu swoją wiedzę i kompetencje? Załóż własnego bloga, vloga lub stronę internetową i stopniowo prezentuj odbiorcy, co potrafisz i w jaki sposób możesz pomóc mu rozwiązać jego problem. Bierz udział w branżowych dyskusjach i udowadniaj innym, że jesteś w stanie zająć się projektem szybko i w sposób profesjonalny. Pokaż się jako ekspert w branży!

Zbuduj wizerunek profesjonalisty, inwestując w wysokiej jakości zdjęcie

Zdjęcie w CV, portfolio i na portalu społecznościowym traktujesz jako mało znaczący detal? To poważny błąd, który może negatywnie wpłynąć na Twój wizerunek i spowolnić proces budowy rozpoznawalnej, wiarygodnej marki. Jeśli chcesz na poważnie zająć się biznesem i zaistnieć w oczach zleceniodawców, zrób sobie profesjonalne zdjęcie. Zapomnij o awatarach czy amatorskich fotografiach, robionych telefonem podczas wakacji czy w pubie.

Zdjęcie profilowe lub zdjęcie w CV mówią wiele o Twoim podejściu do życia i pracy. Zatroszcz się o to, aby było ono wykonane estetycznie, według najnowszych trendów. Pamiętaj też o tym, że brak fotografii również niekorzystnie wpływa na Twój wizerunek. Ludzie są bowiem przyzwyczajeni do zdjęć profilowych, które ułatwiają identyfikację personalną.

Artykuł sponsorowany Grupa Pracuj
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie