iPhone kontra iPad - co wybierają Polacy?

iPhone kontra iPad - co wybierają Polacy?

iPhone kontra iPad - co wybierają Polacy?
Źródło zdjęć: © chip.pl
20.08.2016 16:48

Polacy do surfowania w internecie częściej wykorzystują telefonu niż tablety Apple’a. W ciągu ostatnich czterech lat udział iPadów w sieci spadł niemal trzykrotnie, dwukrotnie wzrósł udział iPhone’ów.

Gemius przeanalizował odsetek odsłon wykonywanych przez polskich internautów na urządzeniach mobilnych Apple. W analizie uwzględniono okres od stycznia 201. roku do lipca 2016 roku.

Jedna piąta ruchu w sieci to iOdsłony

W ciągu ostatnich lat użytkownicy urządzeń mobilnych giganta z Cupertino wykonywali około jedną piątą rocznych odsłon w polskim Internecie. Odsetek ten najwyższy był w 201. roku - rocznie średnio 23,6 proc. dla obu urządzeń - i stopniowo malał z każdym rokiem, by osiągnąć średnio 20,8 proc. dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku.

iPad w dół, iPhone w górę

Jak pokazują dane Gemiusa, w ostatnich latach widoczny jest trend spadkowy dla odsłon generowanych z iPadów - internauci sięgają po nie rzadziej niż trzy lata temu. Od 201. do 2015 roku średni roczny odsetek odsłon wykonywany na tych urządzeniach stracił blisko 6,5 punktu procentowego - z 15,6 proc. w 2013 roku do 9,1 proc. w 2015 roku. Średni odsetek odsłon wykonywanych na iPadach w trakcie pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku wyniósł 6,6 proc.

Równocześnie dane Gemiusa pokazują, że przybywa odsłon wykonywanych za pośrednictwem iPhone’ów. Na przestrzeni ostatnich czterech lat wskaźnik ten zyskał blisko 6 punktów procentowych - od 7,8 proc. dla średniej odsłon wykonanych w 201. roku do 13 proc. w 2015 roku. Średni odsetek odsłon mobilnych na iPhone’ach dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 roku wyniósł 14,2 proc.

Wyniki są zgodne z tym, co można obserwować na rynku - sprzedaż iPadów oraz tabletów wyprodukowanych przez inne firmy stale maleje.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)