iPhone 6 i 6 Plus globalnym sukcesem Apple. Android traci rynek

iPhone 6 i 6 Plus globalnym sukcesem Apple. Android traci rynek

iPhone 6 i 6 Plus globalnym sukcesem Apple. Android traci rynek
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
15.01.2015 10:38, aktualizacja: 16.01.2015 08:17

Forbes oraz firma analityczna Kantar Worldplanet oceniają
na podstawie analizy globalnych wyników sprzedaży, że nowa generacja iPhone'a - 6 oraz 6 Plus -
odniosła sukces. Po raz pierwszy od roku na korzyść systemu iOS spadł udział w rynku europejskim i
amerykańskim konkurencyjnego Androida. Analitycy oceniają, że zmiana trendu jest m. in. wynikiem
wprowadzenia przez Apple urządzeń z większymi ekranami.

Apple długo zwlekało z wprowadzeniem do swojej oferty smartfonów z dużymi ekranami, jednak - zdaniem analityków - paradoksalnie to właśnie pozwoliło Apple zaprojektować smartfony, które wyprzedzają konkurencję pod wieloma względami.

"Na dużego iPhone'a użytkownicy czekali od dłuższego czasu. Zmiana rozmiaru to efekt nie tylko śledzenia tendencji rynkowych, ale też wsłuchania się w oczekiwania klientów. Więcej miejsca na ekranach oznacza więcej możliwości w konsumpcji treści - twórcy oprogramowania mogą więcej zaoferować użytkownikom, którym jest po prostu wygodniej przy dużym ekranie. Większy ekran to też paradoksalnie możliwość zastosowania większej baterii, dzięki czemu dwa dni pracy to już nie jest problem dla iPhone'a 6. - wyjaśnia PAP redaktor naczelny "iMagazine" Dominik Łada.

Wielka Brytania zanotowała spadek sprzedaży urządzeń z systemem Android o blisko 7 proc., przy jednoczesnym wzroście udziału w rynku smartfonów Apple o ponad 1. proc. W Stanach Zjednoczonych iPhone 6 był najlepiej sprzedającym się smartfonem w okresie od września do listopada (19 proc. wszystkich sprzedanych urządzeń w tym segmencie). W Chinach firma z Cupertino zanotowała wzrost jedynie o 1,1 proc.

Firmy Apple i Google walczą o dominację na rynku systemów dla urządzeń mobilnych od 200. r. Fred Vogelstein, autor książki analizującej rywalizację iOS oraz Androida, twierdzi, że zmagania obu firm powinny być oceniane jako największe starcie gigantów biznesowych naszych czasów. Vogelstein dodaje też, że w nadchodzących latach większość konsumowanych przez nas informacji (wiadomości, rozrywka, komunikacja) będzie dostępnych na platformach powiązanych lub należących do Apple lub Google.

Neil Cybart, analityk z Above Avalon, twierdzi, że wraz z rozbudową oferty firmy o kolejne usługi i urządzenia - zwłaszcza nowe generacje iPadów i iPhone'ów, ale także o Apple Pay, Beats Music, Car Play, Apple Watch, firma może dogonić Androida, a przy sprzyjających okolicznościach, odzyskać pozycję lidera rynku amerykańskiego.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (166)