iPad Pro pokonał Surface'a pod względem liczby sprzedanych urządzeń

iPad Pro pokonał Surface'a pod względem liczby sprzedanych urządzeń

iPad Pro pokonał Surface'a pod względem liczby sprzedanych urządzeń
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
02.02.2016 15:42, aktualizacja: 03.02.2016 13:27

Według najnowszych danych grupy IDC, Apple po raz kolejny okazał się królem tabletów. Jego pierwsza hybryda również poradziła sobie lepiej od konkurencji: w ostatni kwartał 2015 roku firma sprzedała ponad dwa miliony iPadów Pro. Dla porównania, Microsoft sprzedał 1,6 miliona wszystkich odmian Surface’a.

Surface 3, Surface Pro 4 i Surface Book, nawet po zsumowaniu ich wyników, i tak nie sprzedały się równie dobrze co iPad Pro, a więc pierwszy tablet hybrydowy w historii Apple’a. Microsoft sprzedał 1,6 miliona Surface’ów, podczas gdy sam iPad Pro to trzy miliony sprzedanych urządzeń.

Według analiz IDC, światowy rynek tabletów znacząco się skurczył. Wprowadzono na niego 206,8 miliona urządzeń w ubiegłym roku, co oznacza 10,1-procentowy spadek względem poprzedniego. Szczególnym uznaniem cieszą się urządzenia hybrydowe - te sprzedały się dwukrotnie lepiej niż w roku ubiegłym.

Zdaniem IDC, w przewidywalnej przyszłości szczególnym uznaniem cieszyć się będą najpotężniejsze i najdroższe tablety, takie jak Surface Pro czy iPad Pro. Będzie tak dlatego, że urządzenia te są w stanie znacznej części konsumentów zastąpić komputer osobisty.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Francja stawia na drogi fotowoltaiczne

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)