Inteligentny robot zamiast kelnera

Inteligentny robot zamiast kelnera

Inteligentny robot zamiast kelnera
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
30.05.2016 13:15, aktualizacja: 30.05.2016 17:17

MasterCard poinformował o wprowadzeniu pierwszej aplikacji handlowej z humanoidalnym robotem Pepper firmy SoftBank Robotics. Aplikacja będzie oparta na świadczonej przez MasterCard globalnej usłudze płatności cyfrowych MasterPass, która umożliwia szybkie dokonywanie płatności cyfrowych przy użyciu różnych urządzeń. Aplikacja zostanie pilotażowo wdrożona przy współpracy z firmą Yum! Brands jeszcze w tym roku, w wybranych restauracjach Pizza Hut w regionie Dalekiego Wschodu.

Mimo że nie dotyczy to jeszcze Polski i tak warto przyjrzeć się bliżej temu dość ciekawemu rozwiązaniu. Nowa aplikacja stanowi pierwszy krok w kierunku wprowadzenia „handlu konwersacyjnego” do obsługi sprzedawców i konsumentów. Rozbudowane funkcje robota pozwolą zapewnić zintegrowaną, bezproblemową i jednolitą obsługę klienta, włącznie z udzielaniem informacji (np. o kaloryczności posiłku) i dokonywaniem transakcji sprzedaży. Pizza Hut będzie testować Peppera w obszarze przyjmowania zamówień i zarządzania płatnościami. Uwolni to personel od części obowiązków i umożliwi zwrócenie większej uwagi na potrzeby klientów, lepszą obsługę oraz zwiększenie ich zadowolenia. Pepper przyjmuje zamówienia i zarządza płatnościami bardzo sprawnie, co pozwala na skrócenie czasu oczekiwania w przypadku transakcji sprzedaży z dostawą i na wynos, które stanowią obecnie ok. 80 proc. obrotów firmy.

- Klienci oczekują obecnie spersonalizowanej obsługi, dostosowanych ofert oraz prostych i bezproblemowych procesów zarówno w sklepie, jak i przy obsłudze online - powiedział Tobias Puehse, wiceprezes MasterCard Lab. Dodał też, że aplikacja ta ma na celu zapewnienie klientom bezproblemowej, spersonalizowanej obsługi podczas zakupu, która przewyższa jakością dzisiejsze automaty i kioski samoobsługowe.

Aby rozpocząć interakcję, klient po prostu zwraca się do Peppera słowami - tak jak do człowieka oraz naciska ikonę Pepper w aplikacji portfela cyfrowego (tym samym paruje swoje konto MasterPass) bądź skanuje kod QR na tablecie trzymanym przez robota. Po sparowaniu z usługą MasterPass, Pepper obsługuje posiadacza karty, przedstawiając mu spersonalizowane rekomendacje i oferty oraz dodatkowe informacje o produktach, a także pomagając mu w dokonaniu płatności za zakupione artykuły. Pepper jest w stanie zainicjować i sfinalizować transakcję, w tym uzyskać autoryzację płatności, łącząc się z usługą MasterPass poprzez WiFi. Cała transakcja realizowana jest w portfelu cyfrowym klienta.

- W ramach transformacji cyfrowej naszego przedsiębiorstwa rozważamy różne metody interakcji i komunikacji z klientem oraz przeprowadzania z nim transakcji —. powiedziała Karen Chan, dyrektor ds. cyfryzacji Pizza Hut Azja. Pepper umożliwia połączenie obsługi z programami lojalnościowymi, które przynoszą natychmiastowe korzyści.

Aplikacja Pepper została opracowana przez zespół MasterCard Labs w Singapurze, jeden z ośmiu ośrodków badawczo-rozwojowych MasterCard na świecie. Jest ona kolejnym elementem realizowanych przez MasterCard programów, które mają na celu umożliwienie dokonywania płatności za pomocą wszelkiego rodzaju inteligentnych gadżetów, urządzeń i galanterii elektronicznej —. od opasek fitness po lodówki, a obecnie również roboty. Integracja z Pepperem otwiera nowe możliwości w dziedzinie handlu detalicznego, takie jak spersonalizowane usługi zakupów połączone z usługami concierge, płatność bez przechodzenia przez kasę czy zakup towarów w sklepie ze zleceniem ich dostawy do domu. Podobne udogodnienia mogą być zapewnione również w innych miejscach, gdzie wymagana jest interakcja z klientem, takich jak hotele, banki, porty lotnicze czy inne placówki obsługujące klientów.

słk

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)