W III kwartale 2011 roku na rynek trafiło prawie 17 mln tabletów. Ponad 90% z nich pracowało pod kontrolą systemu iOS lub Android.
W III kwartale na rynek trafiło 16,7 mln tabletów. Oznacza to wzrost w porównaniu sprzed rokiem o około 280% (z 4,4 mln). Ponad 11,1 mln tabletów (66,6% ogółu, wzrost rok do roku o około 265%), które trafiły na rynek w III kwartale, to iPady. Za nimi uplasowały się Androidy z wynikiem 4,2 mln (około 25,2% ogółu, wzrost o 4400%). Na trzecim miejscu znalazł się Microsoft z wynikiem 0,4 mln (2,4%).
| Sprzedaż tabletów (mln szt.) | 3Q2010 | 3Q2011 | Zmiana |
| --- | --- | --- | --- |
| Apple iOS | 4,2 | 11,1 | +164% |
| Android | 0,1 | 4,5 | +4400% |
| Microsoft | 0,0 | 0,4 | - |
| QNX | 0,0 | 0,2 | - |
| Pozostali | 0,1 | 0,5 | +400% |
| Razem | 4,4 | 16,7 | +280% |
Udział poszczególnych platform w rynku tabletów po III kwartale 2011 prezentuje się następująco.
Udział platform | 3Q2010 | 3Q2011 | Zmiana |
---|---|---|---|
Apple iOS | 95,5% | 66,6% | -28,9 pkt proc. |
Android | 2,3% | 26,9% | +24,6 pkt proc. |
Microsoft | 0% | 2,4% | +2,4 pkt proc. |
QNX | 0% | 1,2% | +1,2 pkt proc. |
Pozostali | 2,3% | 2,9% | +0,6 pkt proc. |
Razem | 100% | 100% |