Huawei trzeci na świecie - idealnie radzi sobie na rynku

Huawei trzeci na świecie - idealnie radzi sobie na rynku

Huawei trzeci na świecie - idealnie radzi sobie na rynku
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
12.05.2016 13:17, aktualizacja: 12.05.2016 16:16

Chiński gigant Huawei się nie poddaje. Jest trzecim największym na świecie producentów smartfonów i nie zwalnia kroku. W tym kwartale jako jedyny poradził sobie na rynku wzorowo.

Huawei jest globalnie trzecim największym producentem urządzeń według raportu Strategy Analytics and International Data Corporation (IDC). Dane za I kwartał pokazują szybkie tempo wzrostu Huawei Consumer Business Group. Firma sprzedała w tym okresie ponad 28,3 mln sztuk urządzeń i osiągnęła 64-procentowy wzrost w stosunku do I kwartału 201. r.

Globalny rynek smartfonów zmniejszył się o 3 proc. w porównaniu do I kwartału 201. r., jednak Huawei jako jedyny zachował trend wzrostowy. W Polsce Huawei osiągnął 19,8 proc. udziału w rynku smartfonów. W I kwartale 2016 r. firma zaprezentowała nowy, flagowy telefon Huawei P9, wyposażony w aparat z podwójnym obiektywem, zaprojektowany wspólnie ze znaną w świecie fotografii firmą Leica. W kolejnym kwartale przewidziany jest dalszy wzrost sprzedaży Huawei P9 w segmencie premium. Pierwsze dane już pokazują, że P9 prześcignął swojego poprzednika, Huawei P8.

Z zaprezentowanych analiz wynika, że strategia firmy Huawei, która zakłada skupienie się na modelach premium ze średniej i wyższej półki cenowej, jest bardzo efektywna. Według szacunków najpopularniejszym modelem w regionie okazał się P8 Lite. W I kwartale 201. r. był on wysoko notowany wśród 10 topowych urządzeń w Polsce. Analiza przedstawia tendencję wzrostową smartfonów z większymi ekranami, które stają się coraz bardziej popularne. Dotyczy to zwłaszcza rozmiarów pomiędzy 5 i 5,5 cala.

Wszystkie liczby są oparte na danych pomiarowych GFK POS, bazujących na jednostkowej sprzedaży.

słk

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)