HTC: konsumenci są uzależnieni od informacji

HTC: konsumenci są uzależnieni od informacji

HTC: konsumenci są uzależnieni od informacji
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
08.04.2014 13:00

Z badania przeprowadzonego przez HTC na dziesięciu rynkach wskazuje, iż potrzeba ciągłego dostępu i konsumpcji krótkich informacji owocuje lepiej poinformowanym społeczeństwem, posiadającym szerszy punkt widzenia.

Według HTC wyniki te podważają przeświadczenie, że media społecznościowe ogłupiają. Ludzie potrzebują informacji:
- 52 proc. osób sprawdza informacje codziennie
- Tuż po przebudzeniu sprawdzamy informacje - niemal połowa (42 proc.) z 10 tys. badanych konsumentów przyznaje, że sprawdzają wiadomości w ciągu godziny od wstania z łóżka, a ponad jedna trzecia (38 proc.) sprawdza informacje z ciągu godziny od pójścia do łóżka.
- Jesteśmy uzależnieni od informacji - prawie dwie trzecie (63 proc.) pytanych przyznaje potrzebę bycia pierwszymi poinformowanymi o informacjach ze świata.
- Mamy je wszystkie - 65 proc. pytanych przyznaje, że patrzy na wiadomości z szerszej perspektywy, ponieważ posiada szeroki dostęp do wielu źródeł informacji i opinii
- Wiemy wszystko - 7. proc. z nas, dzięki łatwiejszemu dostępowi do informacji, czuje się lepiej poinformowanych odnośnie tego co dzieje się na świecie

Wpływ łatwo dostępnych informacji doprowadził do zmniejszenia liczby udostępnień online - jedynie jedna na osiem osób (13 proc.) udostępnia informacje poprzez media społecznościowe, a jednie 14 proc. "lubi" informacje. W rzeczywistości o wiele częściej udostępniane są poprzez media społecznościowe wiadomości lokalne (30 proc.), które uważa się za mniej dostępne niż informacje na temat zdrowia (9 proc.) czy celebrytów (4 proc.).

Dzięki konsumpcji treści, ludzie coraz rzadziej rozróżniają tradycyjną formę informacji od wpisu na portalu społecznościowym:
- Historia ważniejsza od jej źródła - ponad połowa konsumentów (55 proc.) bardziej interesuje się historią samą w sobie, niż źródłem jej pochodzenia.
- Różnica pokoleń - 50 proc. konsumentów powyżej 55 roku życia pozostaje lojalna tradycyjnej formie przekazywania informacji; w przypadku osób poniżej 25 roku życia grupa ta stanowi 34 proc.
- Informacje stają się społecznościowe - niemal połowa (4. proc.) osób poniżej 25 roku życia rozróżnia informacje prasowe od wpisów na portalach społecznościowych.

Brak rozróżnienia źródła informacji, połączony z ciągłą potrzebą bycia poinformowanymi, już teraz wpływa na konsumpcję treści w przyszłości. Informacje będą musiały być jeszcze bardziej społecznościowe, dopasowane do indywidualnych zainteresowań i dostarczane wraz z innymi wiadomościami, takimi jak prognoza pogody, przypomnienia w kalendarzu czy uaktualnienia statusów. Potrzeba bieżącej informacji sprawi, że agregatory takie jak HTC BlinkFeed, aplikacja Facebook's Paper, The Huffington Post czy Upworthy, będą stawały się coraz bardziej popularne.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)