"Gruby" to nie uczucie. Facebook ugina się pod naciskiem internautów

"Gruby" to nie uczucie. Facebook ugina się pod naciskiem internautów

"Gruby" to nie uczucie. Facebook ugina się pod naciskiem internautów
Źródło zdjęć: © English106 / CC
11.03.2015 13:37, aktualizacja: 11.03.2015 14:54

Sukcesem zakończyła się kampania, której celem było skłonienie Facebooka do usunięcia "grubego" jako stanu, możliwego do ustawienia w statusie na serwisie społecznościowym. Petycję postulującą tę zmianę podpisało ponad 16 tysięcy internautów.

Podczas umieszczania wpisu na Facebooku od jakiegoś czasu można ustawić koło niego ikonkę, symbolizującą stan, w jakim znajduje się użytkownik. Może być "uszczęśliwiony ", "zdziwiony", "znudzony" czy "rozbawiony". Do niedawna mógł być również "gruby". Stan ten symbolizowała ikonka z podwójnym podbródkiem. Dość powiedzieć, że nie wszyscy byli jednakowo rozbawieni jej obecnością.

Kampanię pod hasłem "gruby to nie uczucie" rozpoczęło światowe stowarzyszenie Endangered Bodies. Na jego stronie można przeczytać:

"Naszym celem jest walka z toksyczną kulturą, promującą negatywne standardy wizerunku. Naszym celem jest uratowanie przyszłych pokoleń przed nieszczęściem, które zwraca ludzi przeciwko ich własnym ciałom. Chcemy byś właśnie TY był odpowiedzialny za pozytywną zmianę i usłyszeć twoje pomysły na stworzenie świata, w którym własne ciało widzi się w dobrym świetle"

Walkę z facebookową ikonką rozpoczęła 24-letnia Catherine Weingarten. Jej zdaniem umieszczenie jej w serwisie może być uznane za nabijanie się z ludzi zmagających się z nadwagą, często cierpiących również na zaburzenia odżywiania. Zbieranie podpisów pod internetową petycją zbiegło się z amerykańskim Narodowym Tygodniem Świadomości Zaburzeń Odżywiania, który w zeszłym miesiącu obchodzony był w Stanach Zjednoczonych.

Kampania Weingarten spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem w internecie. W sieci pojawiło się mnóstwo zdjęć ludzi z całego świata, trzymających w rękach kartkę z napisem "gruby to nie uczucie". W końcu przedstawiciele portalu społecznościowego musieli zareagować. Feralna ikonka zniknęła z serwisu we wtorek 11 marca.

"Usłyszeliśmy uwagi naszej społeczności, według której "czuje się grubo" jako opcja podczas ustawiania statusu mogła wywoływać negatywne emocje związane z wizerunkiem, w szczególności u osób zmagających się z zaburzeniami odżywiania. Usuniemy ją więc z listy dostępnych stanów. Wciąż będziemy również uważnie wsłuchiwać się w reakcję naszych użytkowników, myśląc o sposobach na umożliwienie ludziom wyrażenia samych siebie" – można przeczytać w oficjalnym oświadczeniu Facebooka, umieszczonym na stronie internetowej petycji.

_ DG _

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (22)