Grasz w Angry Birds? Nieświadomie udostępniasz swoje dane reklamodawcom
Wiele popularnych aplikacji mobilnych gromadzi dane osobowe graczy. Nie inaczej jest z Angry Birds firmy Rovio.
Wersja gry Angry Birds na system Android z Google Play Store zaktualizowana w Google Play 4 marca wciąż udostępnia tego typu dane także sieciom reklamowym. Potencjalnie ponad 25. milionów użytkowników posiadających konta w Rovio, aby zapamiętywać postępy w grze na różnych urządzeniach, może bez swojej wiedzy udostępniać różne dane osobowe.
Jak już założy się konto i podzieli z firmą Rovio swoimi danymi, niewiele można później zrobić, a nasze dane wędrują do wielu miejsc, takich jak Angry Birds Cloud, biblioteka Burstly czy do firm trzecich, jak Jumptap czy Millennial Media.
Metody gromadzenia danych opisuje na swoim blogu firma FireEye. Jedynym sposobem, aby nie udostępniać swoich danych jest brak rejestracji.
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Grasz w Angry Birds? Pewnie nieświadomie udostępniasz swoje dane