Google telekomem?

Google telekomem?23.07.2007 08:30

Google potwierdziło, że ma zamiar wziąć udział w przetargu na pasmo radiowe 700 MHz. W liście skierowanym do przewodniczącego amerykańskiej Federalnej Komisji Komunikacji szef Google'a, Eric Schmidt, zadeklarował, że jego koncern przeznaczy na ten cel 4,6 miliarda dolarów.

_ "Google chce zostać telekomem" _ - mówi Steve Arnold, ekspert obserwujący tę firmą. _ "Od 1999 roku Google pracuje nad tym, by stać się takim koncernem" _.

Przedstawiciele Google pochwalili przewodniczącego FCC Kevina Martina za podjęcie decyzji o przetargu na wolne dotąd pasmo. Koncern uzależnia jednak swoje uczestnictwo w nim od czterech warunków. Firma uważa, że nowe pasmo powinno dopuszczać jedynie otwarte platformy. Ma ono zezwalać na otwarte aplikacje ( konsumenci powinni mieć możliwość pobierania oprogramowania i zawartości i używania ich bez ograniczeń ), otwarte urządzenia ( te, które będą korzystały z pasma 700 MHz nie mogą być w żaden sposób ograniczane przez producentów ), otwarte usługi ( firmy trzecie powinny mieć prawo do hurtowego zakupu pasma lub usług od przedsiębiorstwa, które wygra przetarg na pasmo 700 MHz ), otwarte sieci firm trzecich ( sieci innych firm powinny mieć możliwość swobodnego wymiany danych z sieciami pracującymi w częstotliwości 700 MHz ).

Jeśli FCC postawiłaby właśnie takie warunki, oznaczało by to, iż nie może powtórzyć się np. sytuacja związana z iPhone'm. Google prezentując swoje warunki rzuca wyzwanie tradycyjnym firmom telekomunikacyjnym, takim jak AT&T czy Verizon.

Arnold, który jest m.in. autorem książki o Google'u i od lat analizuje np. urządzenia i usługi opatentowane przez firmę uważa, że cała strategia tego koncernu jest związana z telekomunikacją. A biorąc pod uwagę fakt, iż Eric Schmidt zasiada w zarządzie Apple'a, chęć przystąpienia do przetargu na pasmo 700 MHz może oznaczać, iż koncern chce zaoferować posiadaczom iPhone'a dostęp do różnych szybkich usług bezprzewodowych.

Źródło artykułu:PC World Komputer
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)