Przeglądacie internet na waszym smartfonie, przechodzicie na kolejną mobilną stronę i... WIELKI POP-UP, wyskakujący w nowym oknie robi wszystko żeby nie dać się zamknąć. Znacie to? Google najwyraźniej też i chce rozwiązać ten problem.
W jaki sposób? Cóż, jeśli jest się właścicielem największej wyszukiwarki internetowej na świecie, to ma się do dyspozycji kilka ciekawych rozwiązań i środków. Plan jest prosty - każdy właściciel strony internetowej ciężko pracuje by po wpisaniu w wyszukiwarkę jego strona pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jeśli jest gdzieś na szarym końcu, nawet najbardziej natrętne reklamy nie pomogą mu w zarabianiu pieniędzy.
Właśnie pozycja strony w wynikach wyszukiwania Google ma być bronią przeciwko stronom korzystającym z uciążliwych reklam, które nie tylko zwiększają niepotrzebnie transfer danych ale przede wszystkim obciążają i spowalniają działanie urządzeń mobilnych. Google będzie bowiem karać takie strony utratą dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania.
W praktyce taki spadek oznacza o wiele większe straty, niż pozbycie się irytujących reklam, więc prawie na pewno w przyszłym roku "jakość surfowania" na pewno wzrośnie dla użytkowników mobilnych. Dlaczego dopiero w przyszłym roku? Bowiem nowe zasady dotyczące reklam na stronach mobilnych mają wejść w życie 1. stycznia 2017 roku.
Źródło: Chip.pl