Garść nowości na Facebooku i w Messengerze. Zuckerberg śmiało kroczy naprzód, tylko po co?

Garść nowości na Facebooku i w Messengerze. Zuckerberg śmiało kroczy naprzód, tylko po co?

Garść nowości na Facebooku i w Messengerze. Zuckerberg śmiało kroczy naprzód, tylko po co?
Źródło zdjęć: © chip.pl
13.04.2016 09:45, aktualizacja: 14.04.2016 15:09

W Fort Mason zebrało się ponad 2600 osób. Transmisję z wydarzenia na żywo na Facebooku oglądały setki tysięcy internautów. To właśnie podczas konferencji F8 Mark Zuckerberg, szef największej na świecie sieci społecznościowej, podzielił się swoimi planami rozwoju na najbliższe 10 lat. Większa część dotyczy bardziej deweloperów, niż użytkowników, ale i dla tej drugiej grupy znalazło się sporo nowości. A oto one.

W dużym skrócie: najważniejsze hasła to nowy przycisk na Facebooku, pozbycie się loginu i hasła w formie znanej dzisiaj, kamerka do nadawania filmów 36. na żywo i... ogólnie rzecz biorąc, megatransformacja Messengera. Tej aplikacji nie powinniśmy już traktować jako komunikatora, a wielofunkcyjną platformę.
Pierwszego dnia ogłoszono m.in.:

- API funkcji Live: funkcja Facebook Live (możliwość transmitowania obrazu i dźwięku) odniosła ogromny sukces, dlatego Facebook otwiera API dla programistów, dzięki czemu ludzie oraz wydawcy zyskają więcej możliwości interakcji oraz dzielenia się treściami w czasie rzeczywistym na Facebooku.

- Boty w Messengerze: w ramach platformy Messenger boty mogą dostarczać w zautomatyzowany sposób, bezpośrednio do zainteresowanych osób wiele rodzajów treści - od prognozy pogody, przez informacje o korkach, rachunki, aż po listy przewozowe. _ Send / Receive API _ Messengera będzie wspierać nie tylko wysyłanie oraz odbieranie tekstów, ale również grafik oraz interaktywnych powiadomień, zawierających różne call-to-action. Pamiętacie Infobota ze starego Gadu-Gadu? Facebook wprowadzi coś podobnego, ale w o wiele bardziej zaawansowanej formie. To coś na miarę Siri, Cortany, Google Now czy Amazon Echo. Trzymamy kciuki!

- Facebook Surround 360: oczywiście nie mogło zabraknąć tematu wirtualnej rzeczywistości i filmów w 360 stopniach. Facebook Surround 360 to system dla kamer 3D-360, który pozwoli na produkcję wyraźnych, prawdziwie sferycznych materiałów filmowych w 3D. Zaprezentowany system ma wbudowaną technologię łączenia obrazów nawet z 17 kamer, co przyczynić się ma do ograniczenia czasu potrzebnego na fazę post-produkcji. Technologia będzie udostępniona latem na platformie GitHub.

- Profile Expression Kit: dzięki zewnętrznym aplikacjom, ludzie będą mogli tworzyć zabawne _ wideo profilowe _. Wersja beta rozszerzenia została już udostępniona ze wsparciem sześciu aplikacji: Instagram, Lollicam, BeautyPlus, Cinemagraph Pro by Flixel, Lollicam, MSQRD oraz Vine.

- Free Basics Simulator & Demographic Insights: Free Basics Simulator to narzędzie dla deweloperów pracujących nad usługami w ramach Free Basics, dzięki któremu będą mogli sprawdzić, jak ostatecznie prezentują się stworzone przez nich treści. Demographic Insights pomogą natomiast lepiej poznać różne grupy ludzi korzystających z tych usług.

- Account Kit: umożliwia logowanie do nowych aplikacji jedynie za pomocą numeru telefonu lub adresu e-mail, ułatwiając w ten sposób deweloperom dotarcie do nowych użytkowników.

- Aktualizacja narzędzi analitycznych dla aplikacji: Ponad 45. 000 unikalnych aplikacji korzysta z tego narzędzia, by lepiej rozumieć i rozszerzać grupę swoich użytkowników. Facebook opracował nowe narzędzia, które pomogą deweloperom i marketerom rozwinąć ich biznes, dzięki głębszej wiedzy na temat użytkowników, a także powiadomieniom push oraz wewnątrz aplikacji (w wersji beta).

- Quote Sharing: nowy sposób na łatwe dzielenie się ze znajomymi na Facebooku cytatami znalezionymi na stronach internetowych lub w aplikacjach.

- Przycisk _ Save _: Przycisk Save pozwoli ludziom zapisać interesujące artykuły, filmy i inne materiały znajdujące się w sieci. Trafią one do folderu Saved na Facebooku, dzięki czemu będzie można do nich wrócić na dowolnym urządzeniu.

Wizja, plany i zapowiedzi są imponujące, ale pozostaje jedno pytanie: czy konsumenci w ogóle tego potrzebują albo przynajmniej chcą? Facebook i Messenger, zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej (w postaci aplikacji na smartfony) działają coraz wolniej. Zauważa to coraz więcej użytkowników. Zuckerberg powinien w pierwszej kolejności postawić na optymalizację, a potem serwować nowe funkcje, które jeszcze bardziej będą obciążały nasze urządzenia. Pozostaje jedynie czekać.

słk

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)