Funkcja in‑app w aplikacjach mało dochodowa?
Taką tezę głosi firma TapTapTap, producent popularnej Camera+ dla iPhone’a. Twierdzi ona, że z funkcji płatności in-app skorzystało zaledwie 5% użytkowników jej aplikacji.
Taką tezę głosi firma TapTapTap, producent popularnej Camera+ dla iPhone'a. Twierdzi ona, że z funkcji płatności in-app skorzystało zaledwie 5% użytkowników jej aplikacji.
Aplikacja Camera+ dostępna jest w App Store w cenie 99 centów. Do tej pory na jej zakup zdecydowało się ponad 2 mln użytkowników, przynosząc firmie dochód na poziomie ponad 1,83 mln dolarów.
Wraz z wydaniem drugiej wersji aplikacji, udostępniona została funkcja in-app, pozwalająca na zakup aplikacji z jej poziomu. Według danych developera, na taki krok zdecydowało się zaledwie 5% użytkowników.
W ciągu 4,5 miesiąca od momentu udostępnienia płatności in-app, ten sposób zakupu dał firmie przychód na poziomie niecałych 70 tys. dolarów. Jak przyznaje sam developer, to _ tyle, co kot napłakał _.
Oczywiście, dane dotyczące jednej aplikacji nie mogą być podstawą do wydawania sądów na temat całego rynku. Pokazują jednak pewien trend, który znacznie łatwiej jest zaobserwować na cieszącej się dużą popularnością i najtańszej aplikacji.