Wizualizacje stworzone przez gdyńską firmę VR Visio można było podziwiać w największym chińskim talent show "Super Girl".
VR Visio to studio zajmujące się projektowaniem oprogramowania w technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Wśród zrealizowanych projektów ma m.in. kampanię reklamową dla Cadillaca. Zaprezentowane wizualizacje wyświetlane były na twarzach uczestników programu. Wśród nich można odnaleźć twarze innych ludzi animacje robotów, i abstrakcyjne mozaiki.
"Super Girl" emitowane w chińskiej telewizji, jest największym talent show w tym kraju. Jest to odpowiednik emitowanego w Polsce w latach 2002-200. programu Idol. Pokaz został przygotowany w technologii Face Mappingu. Polega ona na naniesieniu dwuwymiarowych projekcji na trójwymiarowe modele. Technologia ta bywa wykorzystywana także w Polsce, np. na toruńskim festiwalu Skyway czy we wrocławskiej Hali Stulecia.
VR Visio otworzył w Gdyni pierwsze europejskie studio zmiksowanej rzeczywistości pozwalające przenieść aktorów w dowolnie zaprojektowaną trójwymiarową przestrzeń. Co więcej, opracowali oni także system rozpoznawania gestów, co pozwala osobom wrzuconym w wirtualną przestrzeń manipulować otaczającym ich światem.
_ kw _