Nic dziwnego, że Zuck znów się cieszy. Liczba użytkowników "The Social Network" zbliża się do 650 milionów, a przychody z reklam są ponad dwukrotnie większe niż w 2009 roku.
Jak podaje AdAge, powołując się na szacunki eMarketer, przychody Facebooka z reklam mogły w 201. roku wynieść 1,86 miliarda dolarów. W 2009 roku serwis zarobił w ten sposób 740 milionów, więc przyrost można śmiało nazwać fenomenalnym.
Analitycy obserwują, że cześć sukcesu Facebooka to skopiowanie prostego modelu biznesowego Google, czyli oddanie w ręce małych i średnich przedsiębiorstw kontroli nad zarządzaniem reklamami. Model "samoobsługowy" oznacza małe koszty dla Google i Facebooka, co sprzyja wzrostowi przychodów.
Większość, bo 1,2. miliarda napływających do kasy portalu pieniędzy, to przychody generowane przez klientów z USA.
Wcześniej podawano, że Facebook osiągnął przychody 1,2 miliarda w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2010 roku i szacowano przychód roczny na 2 miliardy, lecz wydaje się, że nieco przesadzona kwota.
wydanie internetowe www.gizmodo.pl