Trwa ładowanie...
d494nb7

Facebook przestanie istnieć za trzy lata?

Na początku tego miesiąca <a href=http://tech.wp.pl/popularnosc-facebooka-drastycznie-spada-czy-to-poczatek-jego-konca-6034862268720257a target=_blank>pisaliśmy o zaskakującym spadku popularności</a>, jaki zanotował Facebook w ostatnich miesiącach wśród młodych użytkowników internetu. Sprawa dotyczyła wtedy wprawdzie wyłącznie Stanów Zjednoczonych, ale spekulowaliśmy wtedy, że może być to pierwszy syndrom nadchodzącego upadku tego portalu. Z opinią tą wydaje się zgadzać Kevin Roberts, prezes agencji reklamowej Saatchi & Saatchi
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Facebook przestanie istnieć za trzy lata?
(Photographee.eu - Fotolia.com)
d494nb7

.

W udzielonym niemieckiemu tygodnikowi Wirtschaftswoche wywiadzie Roberts potwierdza to, na co wskazywały wyniki badań sprzed paru tygodni. Facebook przestaje być atrakcyjny dla młodych ludzi. Jest dla nich zbyt zastały, kojarzy się z rozwiązaniami pomyślanymi dla starszych, nie ma w sobie energii i żywiołowości, jakiej oczekują.
<Br/ - Nie sądzę, żeby Facebook wciąż istniał za trzy lata. Moje dzieci wciąż z niego korzystają, ale używają też dwóch czy trzech innych sieci społecznościowych, bo uważają, że Facebook jest dla nich zbyt konserwatywny. Czy ktokolwiek chciałby chodzić do tej samej knajpy co jego ojciec? – stwierdził.

Według Robertsa korporacjom technologicznym, które aktualnie królują w internecie, brakuje zrozumienia dla potrzeb młodych użytkowników sieci. Ich szefowie i pracownicy są świetni w rozumieniu technologii, ale nie czują emocji. W podobnym tonie wypowiada się o Google'u. Ze swojej wizyty w nowojorskim oddziale giganta pamięta kontakt z dużą ilością świetnie rozumiejących technologię komputerowców, którym całkowicie brakowało inteligencji emocjonalnej.

d494nb7

- Potrzebna jest równowaga inteligencji technicznej, emocjonalnej, klasycznej i szybkości. Muszą być one na równym poziomie, w innym wypadku nie ma co myśleć o długotrwałym sukcesie – mówi.

Biorąc pod uwagę to, że Roberts, jako szef agencji reklamowej, jest jednym z ludzi, którzy mogą mieć bardzo realny wpływ na przyszłe losy Facebooka, jego słów nie należy traktować jako pustych opinii. To również od jego decyzji zależeć będzie, w którym kierunku popłyną pieniądze. I, wygląda na to, że przynajmniej w tym przypadku – raczej nie do Facebooka. Być może nie oznacza to, że faktycznie przestanie on istnieć za trzy lata, ale trend jest coraz bardziej widoczny.

Pozostaje tylko czekać na "kolejną wielką rzecz".
_ DG _

d494nb7

Podziel się opinią

Share
d494nb7
d494nb7
Więcej tematów