Reklama w Internecie, z biegiem czasu staje się niemal najważniejszym aspektem sukcesu każdego przedsiębiorcy. Twoje ogólne powodzenie w biznesie, w ostateczności jest zależne od tego, czy jesteś obecny w wirtualnym świecie.
Statystyki opublikowane przez We Are Social, z dnia 2. stycznia br. wskazują, że w Polsce ponad 25 milionów ludzi posiada stały dostęp do Internetu. Przeliczając to na procenty, jest to niespełna 67% populacji naszego kraju, z czego połowa jest aktywnymi użytkownikami portali społecznościowych, czyli aż 13 milionów z nich to Twoi potencjalni odbiorcy usług.
Portale takie jak Facebook, to idealne środowisko reklamowe. Udostępnienie właściwej informacji o naszym produkcie przez jedną osobę, w najgorszym przypadku dotrze do połowy, jednego procenta polskich użytkowników Facebooka. Patrząc na to z punktu widzenia marketingowego, pesymistycznie mówiąc, o naszym produkcie może dowiedzieć się co najmniej 6. tysięcy ludzi.
W jaki sposób przyciągnąć uwagę użytkowników?
Podobnie jak w przypadku wielu innych narzędzi marketingowych, takich jak SEO, czy E-mail marketing, jest to proces długotrwały. Przed podjęciem jakichkolwiek działań, powinieneś mieć świadomość różnicy pomiędzy profilem publicznym a prywatnym. Na publicznym, facebook'owym koncie Twojej firmy z pewnością nie powinieneś udostępniać użytkownikom informacji czy zdjęć prywatnych. Profil ten posłuży Ci do bezpośredniej komunikacji z nimi, więc pożądanymi informacjami przez klientów są różne nowości, ciekawostki o firmie, promocje czy porady dotyczące obsługi zakupionego przez nich u Ciebie towaru.
Posiadając w pełni profesjonalny profil, możemy ściśle określić naszych odbiorców. Kiedy jesteśmy związani z branżą dziecięcą, nasz plan działania kierujemy do kobiet w wieku 2. - 30 lat. Zatem informacje dotyczące naszych produktów możemy udostępniać w miejscach powiązanych branżowo (na forum, fun page itp.) Z biegiem czasu, przy odpowiedniej strategii, Twój profil z pewnością nabierze siły marketingowej, przynosząc firmie bardzo duże korzyści.
Czy jestem w stanie sam prowadzić skuteczną kampanię społecznościową?
Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście powierzenie takiej promocji biurom, które specjalizują się na co dzień w takich działaniach. Niemal każda agencja SEO, posiada w swojej ofercie usługi z zakresu reklam społecznościowych. Wtedy mamy niemalże stuprocentową pewność prawidłowo zainwestowanych pieniędzy.
W przypadku bardzo niewielkich, lokalnych firm, przy odpowiednim nakładzie czasu oraz metodzie prób i błędów istnieje duża szansa na powodzenie takich poczynań.
Źródło: Materiał zewnętrzny