Facebook chcę dostępu do danych z banków swoich użytkowników.

Facebook poprosił największe banki w Stanach Zjednoczonych o dostęp do danych swoich klientów. Wśród tych informacji miały być m.in. stan konta oraz operacje z użyciem kart.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Logo Facebooka na telefonie.
Logo Facebooka na telefonie. (Getty Images)
WP

Według serwisu Marka Zuckenberga pretekstem do informacji ze strony banków miałaby być chęć dostosowania nowych usług dla dobra użytkowników. Facebook „odwdzięczyłby si e zindywidualizowanymi ofertami od instytucji bankowych.

Wall Street Journal podaje, że wśród banków z jakimi Facebook miałby wejść we współpracę znajdują się: Wells Fargo, U.S. Bancorp, Citigroup czy JPMorgan Chase. Mówi się, że jedna z organizacji bankowych ponoć miała zrezygnować z negocjacji ze względu na troskę o prywatność klientów.

Facebook poszerza pakiet usług

WP

Facebook przekonywał banki, że informacje dotyczące bazy klientów wykorzystane będą w ramach powstania nowych usług. Chodziło im głównie o zachęcenie użytkowników aplikacji Messenger do jeszcze częstszego korzystania z komunikatora. W ostatnim kwartale spadła ilość osób zaangażowanych w posługiwanie się serwisem, z tego powodu Facebookowi bardzo zależy na poprawieniu tej sytuacji. Wyraźnym odzwierciedleniem tego stanu rzeczy był np. spadek wartości akcji. W jeden dzień portal Zuckenberga stracił aż 120 miliardów dolarów po tym jak przedstawiono inwestorom tragiczne wyniki finansowe.

Facebook twierdzi, że nigdy nie zamierzał używać danych od banków w ramach kreowania tzw. reklamy ukierunkowanej. Według serwisu pozyskane dane nigdy nie miałyby być udostępniane organizacjom zewnętrznym takim jak agencje reklamowe czy firmy analityczne.

Facebook nie jest wyjątkiem

Kolaboracje z bankami nie są niczym nowym. Robiły to już takie koncerty jak Google czy Amazon. Oferowały one usługi bankowe za pomocą swoich inteligentnych asystentów jak Google Assistant oraz Amazon Alexa. W zamian banki udostępniały dane swoich klientów.

WP

Podążając ze panującym trendami Facebookowi zależy na przeobrażeniu aplikacji Messenger w miejsce, gdzie mógłby prezentować usługi konsumenckie oraz pełnić funkcje platformy e-handlu. Swego czasu podobną strategię uskuteczniała firma WeChat będąca chińskim odpowiednikiem Facebooka. Wykorzystywano ją nie tylko w celach komunikacyjnych, ale również do zakupu produktów czy przelewów internetowych.

Polub WP Tech
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP