Ekskluzywne e-zakupy dla wybranych

Ekskluzywne e‑zakupy dla wybranych

Ekskluzywne e-zakupy dla wybranych
Źródło zdjęć: © internetstandard.pl
02.10.2009 09:30, aktualizacja: 02.10.2009 11:08

Markowe produkty po atrakcyjnych cenach dostępne (nie natychmiast) jedynie dla zaproszonych do sklepu klientów. W tym modelu działa BuyVip i Bao. Czy nowy sposób sprzedaży produktów zyska uznanie polskich internautów?

Po Hiszpanii, Portugalii, Niemczech, Austrii i Włoszech, przyszła kolej na Polskę. BuyVip, największy europejski sprzedawca markowych produktów w modelu "klubowym" otworzył właśnie swój sklep w polskim internecie.

BuyVip to projekt e-commerce funkcjonujący na odmiennych niż tradycyjne e-sklepy zasadach. Innowacyjność rozwiązania polega na tym, że oferowane produkty dostępne są w ramach ofert czasowych w bardzo atrakcyjnych cenach oraz możliwe są do kupienia jedynie dla zaproszonych do sklepu klientów. Za pośrednictwem BuyVip kupić można m. in. ekskluzywną odzież i akcesoria, stylowe urządzenia gospodarstwa domowego, urządzenia elektroniczne, a także artykuły sportowe znanych marek. Informacje o starcie nowej oferty (obowiązuje ona 2-4 dni) wysyłane są drogą e-mailową do wszystkich uczestników klubu. Tygodniowo dostępne są 2-3 nowe oferty.

Wysyłka towaru dokonywana jest zazwyczaj jednorazowo (bywa że prosto z magazynu centralnego) po zakończeniu akcji promocyjnej i zebraniu określonej puli zamówień, a ponieważ nie jest ona natychmiastowa - stąd wiele głosów krytyki dotyczących tego modelu sprzedaży. Kupujący płaci w momencie złożenia zamówienia, a na produkt czekać musi nawet miesiąc. Warto zauważyć, że minimalny zakup w BuyVIP musi mieć wartość 9. zł ( wyłączając koszty wysyłki, które dla każdego produktu naliczane są osobno ), a także że ilość dostępnych produktów jest ograniczona, co w praktyce sprowadza się do wyścigu (np. jeśli chodzi o najbardziej popularne rozmiary) "kto pierwszy ten lepszy".
Dlaczego warto zainteresować się ofertą? Produkty sprzedawane w BuyVip i sklepach działających wg podobnego modelu są po prostu kilkadziesiąt procent tańsze od towarów na półkach - zarówno tych tradycyjnych, jak i online. Duża liczba chętnych na konkretny produkt sprawia, że e-sklep pertraktować może z producentami naprawdę niskie ceny. Owszem, na Allegro znaleźć można produkty w podobnej, a nawet niższej cenie, nie ma jednak stuprocentowej pewności że są to produkty oryginalne, a oferujący je sprzedawca rzetelnie i uczciwie podchodzi do prowadzenia biznesu.

Obraz
© (fot. internetstandard.pl)

Psychologicznym wabikiem dla e-klientów jest też świadomość przynależenia do ekskluzywnej i zamkniętej grupy wybrańców, która dostępuje zaszczytu kupienia markowych ciuchów, kosmetyków czy obuwia w niższych cenach. Dodatkowo, ci najbardziej lojalni klienci uzyskać mogą jeszcze "wyższy stopień wtajemniczenia" uprawniający do uzyskania kolejnych zniżek, rabatów lub pierwszeństwa do złożenia zamówienia. W BuyVip dzieje się tak ze Statusem VIP - aby go otrzymać trzeba jednak w ciągu 6 kolejnych miesięcy dokonać trzech zamówień za kwotę o minimalnej łącznej wartości wynoszącej 600 zł. W podobnym jak BuyVip modelu działa sklep Bao.pl znajdujący się obecnie w portfelu Rafała Agnieszczaka, właściciela Fotki.pl. W ofercie głównie produkty adresowane do kobiet: odzież, kosmetyki, akcesoria, acz nie tylko (najnowsze produkty to m. in. gadżety apple i sony). Mailing zawierający informację o najnowszej ofercie wysyłany jest do klientów 1-2 razy w tygodniu, a wysyłka realizowana jest jednorazowo po
zebraniu wszystkim zamówień. Dostęp również jedynie dla internautów, którzy otrzymają zaproszenie. Rafał Agnieszczak opisał model biznesowy i sprzedażowy Bao podczas ostatniej konferencji e-commerce200. oraz w trakcie rozmowy wideo z Internet Standard.

Obraz
© (fot. internetstandard.pl)

Czy faktycznie jest okazyjnie i tanio? Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że łowcy ofert znajdą w sieci tańszą propozycję. Pytaniem pozostaje jednak kwestia, czy wyszperane na aukcjach towary są oryginalne, czy wysyłka znacząco nie podwyższa ceny produktu i czy dostępny będzie konkretny rozmiar lub model. Pomijając już fakt, jak wiele czasu trzeba poświęcić by przejrzeć wszyskie dostępne oferty i skontaktować się ze sprzedawcą. Sięgnijmy jednak do przykładów:

Buty Vans trampki (model: SK8-HI HAC)
- cena producenta: 364 zł
- cena w jednym ze sklepów internetowych: 279 zł
- cena na Allegro: 149-219 zł
- cena w BuyVp: 15. zł
Buty męskie Diesel (Magnete Exposure)
- cena producenta: 551 zł
- cena na Allegro: 280 zł
- cena w BuyVip: 25. zł
Buty Puma Scattista Lux
- cena producenta: 369 zł
- cena w jednym ze sklepów internetowych: 259-282 zł
- cena na Allegro: 179-229 zł
- cena w Bao: 20. zł
iPod shuffle 2GB
- cena producenta: 229 zł
- cena na Allegro: 229 zł
- cena w Bao: 20. zł
Funkcjonujące w kilku krajach Europy sklepy BuyVip szczycą się 3,6 mln grupą klientów oraz partnerstem z ponad 500 graczami z rynku mody i glamour. Czy podobny biznes kręcić się będzie również w naszym kraju? O ile kryzys nie sprzyja zakupom i wydawaniu pieniędzy, tak z pewnością wpływa na szukanie okazji i ciekawych promocji. I mimo popularyzacji hasła "no logo", markowe rzeczy wciąż stanowią obiekt zainteresowania wielu osób, a gdy jeszcze dostępne są dla wybranych - czemu nie skusić się na ofertę przygotowaną specjalnie dla tej grupy?

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)