Dropshipping – internetowy biznes nie musi być trudny

Dropshipping – internetowy biznes nie musi być trudny
21.06.2022 17:50
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Artykuł sponsorowany

Choć prowadzenie biznesu w sieci może wydawać się skomplikowane, wcale takie nie jest. Najlepszym przykładem jest dropshipping. To model biznesowy, który umożliwi Ci szybkie stworzenie działalności online – bez dużego wkładu i kosztów. Dowiedz się, jak działa dropshipping i w jaki sposób możesz zacząć.

Dropshipping – jak to działa?

Zasada działania dropshippingu jest prosta. W tym modelu e–commerce stanowi jedynie pośrednika w transakcji między kupującym a producentem. Tworząc własny sklep internetowy, umieszczasz w nim produkty od wybranych dostawców. Jako właściciel odpowiadasz za proces obsługi, doradztwo oraz promowanie oferty. W przypadku dokonania transakcji towar zostaje wysłany z magazynu hurtowni prosto do nabywcy.  

W dropshippingu do Twoich biznesowych obowiązków należy więc:

  • promowanie towarów dostępnych w sklepie;
  • pozyskiwanie klientów;
  • kompletowanie zamówień;
  • obsługa płatności;
  • kontakt z dostawcami i przekazywanie danych kupujących.

Dlaczego warto wybrać dropshipping?

Największą zaletą dropshippingu jest jego przystępność. Stworzenie e–commerce’u nie pochłania tak dużych kosztów jak rozwój sklepu stacjonarnego. Nie potrzebujesz dużego wkładu własnego na rozpoczęcie działalności – inwestycja ogranicza się przede wszystkim do wyboru jednej z platform sprzedaży i promowania sklepu w sieci. 

Decydując się na dropshipping, nie ponosisz kosztów związanych z:

  • najmem lokalu usługowego;
  • najmem przestrzeni magazynowej;
  • pakowaniem i wysyłką towarów;
  • zatrudnieniem dodatkowych osób np. do obsługi magazynu.

Dropshipping – jak rozpocząć sprzedaż?

Sam proces zakładania sklepu online nie stanowi obecnie dużej przeszkody – w sieci nie brakuje wskazówek i porad ekspertów z branży marketingu internetowego.

Zanim jednak otworzysz własny e–commerce, zastanów się, co będziesz oferować klientom. W dropshippingu nie ma ograniczeń dotyczących sprzedaży różnych towarów – warto jednak wybrać branżę, w której uda Ci się dorównać konkurencji.

Zwróć uwagę na zapotrzebowanie rynku na dane usługi – wybierz niszę, w której łatwiej Ci będzie dotrzeć do klientów. Zapoznaj się także z działaniami konkurencji. Jeśli kilka dużych i znanych marek oferuje podobne rozwiązania, będzie Ci ciężko im dorównać.

W dropshippingu duże znaczenie ma także znajomość wybranej branży. Mimo iż nie masz fizycznego kontaktu z oferowanym towarem, wchodzisz w rolę eksperta, który pomaga klientom w wyborze odpowiednich rozwiązań. To bardzo ważny element budowania wizerunku marki. Właściwe doradztwo i wsparcie w procesie zakupowym znacząco podniosą poziom oferowanych usług.

Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie