Dręczące SMS-y z banku? Wkrótce dojdą do nich powiadomienia Push

Dręczące SMS‑y z banku? Wkrótce dojdą do nich powiadomienia Push

Dręczące SMS-y z banku? Wkrótce dojdą do nich powiadomienia Push
Źródło zdjęć: © Adrian Grycuk/Wikimedia Commons
24.10.2014 17:54, aktualizacja: 28.10.2014 14:08

Z bankowych aplikacji mobilnych i lekkich serwisów transakcyjnych korzystają już ponad 3 mln Polaków. To szansa dla banków na zaoszczędzenie na SMS-ach i częściowe przejście na powiadomienia Push.

Informacje o promocjach mogą być przekazywane bezpośrednio użytkownikom aplikacji, dzięki wykorzystaniu powiadomień Push, bazujących m.in. na mechanizmie geolokalizacji oraz danych dotyczących zachowań użytkownika zebranych przez aplikację. Pozwala to dostosować komunikaty do zainteresowań klientów, co z kolei przekłada się na efektywność działań marketingowych, prowadzonych z wykorzystaniem aplikacji mobilnych. Co ważne, powiadomienia wyświetlane są również wtedy, gdy aplikacja nie jest uruchomiona.

Aplikacje mobilne lub strony internetowe w wersji lite udostępniło 1. największych banków w Polsce. Jak ustalił serwis PRNews.pl, najchętniej z bankowych aplikacji korzystają klienci mBank-u, Pekao SA i PKO BP. Dla wielu klientów bankowość mobilna jest głównym kanałem dostępu do rachunku oraz kontaktu z bankiem.
Większość z ponad 3 mlnw użytkowników bankowości mobilnej używa aplikacji mobilnych do takich operacji jak sprawdzanie salda rachunku i zlecanie przelewów. Część bankowych aplikacji mobilnych oferuje jednak klientom znacznie więcej funkcji np. polecanie specjalnych ofert na zakupy w sklepach, w pobliżu których znajduje się użytkownik aplikacji.

Obraz
© (fot. ROBERT HUFFSTUTTER / CC)
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)