Dostałeś pulsoksymetr od kuriera Poczty Polskiej? Zobacz, jak go zwrócić

Dostałeś pulsoksymetr od kuriera Poczty Polskiej? Zobacz, jak go zwrócić

Poczta Polska dostarczyła już ponad 500 tys. pulsoksymetrów
Poczta Polska dostarczyła już ponad 500 tys. pulsoksymetrów
Źródło zdjęć: © Anadolu Agency via Getty Images | Anadolu Agency
Oskar Ziomek
19.04.2021 14:06

Dystrybucja pulsoksymetrów przez Pocztę Polską idzie pełną parą. Do potrzebujących pacjentów dostarczono już łącznie ponad pół miliona urządzeń, a 220 tys. zostało zwróconych. Poczta Polska przypomina o konieczności odpowiedniego zabezpieczenia urządzenia przez ozdrowieńca dokonującego zwrotu.

Poczta Polska przypomina o zasadach zwrotów pulsoksymetrów, które są rozsyłane do pacjentów chorych na COVID-19 wcześniej zarejestrowanych się w ramach programu Domowa Opieka Medyczna. Chodzi o system zdalnego monitorowania osób zakażonych koronawirusem, które nie muszą udawać się na hospitalizację i mogą przeczekać chorobę w domach. Pacjenci otrzymują pulsoksymetry do badania poziomu saturacji i korzystają z aplikacji PulsoCare, by śledzić inne parametry zdrowia.

Rola Poczty Polskiej polega na dostarczaniu pulsoksymetrów potrzebującym osobom. Do programu DOM można się samodzielnie zapisać, ale osoby z pozytywnym wynikiem na COVID-19 po 55. roku życia są nim obejmowane automatycznie. Mogą się więc spodziewać, że pulsoksymetr trafi do nich z rąk kuriera Poczty Polskiej po otrzymaniu odpowiedniego zlecenia od jednostki realizującej opisywany program – czytamy w informacji prasowej Poczty Polskiej.

Zobacz też:

Jak oddać pulsoksymetr?

Po zakończonym leczeniu, ozdrowieniec jest zobowiązany oddać otrzymany wcześniej pulsoksymetr. Do wyboru są dwie metody: osobisty zwrot do jednej z 4600 placówek, urzędów i filii Poczty Polskiej lub odesłanie drogą kurierską. W obydwu przypadkach jest to możliwe tylko wtedy, gdy pulsoksymetr został wcześniej odpowiednio zapakowany.

Poczta Polska przypomina o konieczności zapakowania kompletnego zestawu i skorzystania z koperty foliowej z etykietą zwrotną, którą pacjent powinien był dostać wraz z urządzeniem. Jeśli jej nie ma, musi zgłosić ten fakt przez infolinię, aplikację lub infolinię Ministerstwa Zdrowia. Szczegóły tego procesu zostały opisane na stronie rządowej.

Wszystkie koszty związane z dostawą, odbiorem i samym używaniem pulsoksymetru są pokrywane przez Ministerstwo Zdrowia.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (35)