Dlaczego kupujemy coraz mniej komputerów?

Dlaczego kupujemy coraz mniej komputerów?

Dlaczego kupujemy coraz mniej komputerów?
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos
17.09.2012 15:25, aktualizacja: 17.09.2012 15:37

Prognozy sprzedaży komputerów PC na 2012 rok dużo wyższe niż rzeczywiste wyniki.

Aktualny wzrost rynku sprzedaży komputerów wynosi 0,9 proc. Tak niskiej wartości nie notowano od czasu poprzedniej fali kryzysu, czyli od 200. roku. Dla porównania, w 2011 roku odsetek ten wynosił 1,7 proc. Wszystkiemu winna jest powściągliwość w podejmowaniu decyzji o znacznych wydatkach, w związku z pogorszeniem koniunktury na świecie. Nie jest to jednak, zdaniem analityków i przedstawicieli branży, jedyny powód.

Analitycy IDC przewidują, że w tym roku łączna sprzedaż sprzętu komputerowego w skali świata wyniesie 367mln sztuk, przy czym znacznie wzrośnie jedynie sprzedaż sprzętu mobilnego, a w szczególności tabletów. Łącznie zakupionych zostanie 24. mln sztuk przenośnego sprzętu. Jak pokazują globalne dane coraz mniej firm kupuje nowe komputery, natomiast klienci indywidualni sięgają dużo chętniej po smartfony i tablety.

_ "Kryzys, to ostatnio słowo-wytrych, którego używa się wszędzie. Wydatek, związany z zakupem nowego komputera, dla większości konsumentów jest znaczny. Coraz częściej decyzje zakupowe są głęboko przemyślane i poprzedzone dokładną analizą. Strach przed kryzysem, to jedno, ale ważnym czynnikiem są tutaj także nowości technologiczno - systemowe, na które wszyscy czekają, a których premiery się opóźniają. Mowa tu chociażby o odroczeniu wejścia na rynek systemu Windows 8. Podobnie opóźnia się wejście na rynek wielu zapowiadanych wcześniej urządzeń, m.in. wydajnych, przenośnych ultrabooków. Wielu konsumentów czeka na premiery. To prosty mechanizm - jeśli już wydajemy pieniądze, chcemy wydać je na najświeższy sprzęt, który zapewni nam możliwie najdłuższą jego aktualność i użytkowanie” _ - mówi Szymon Winciorek, Business Development Manager, ASUS Polska. _ "W skali świata na sytuacji tej zyskują tablety, które utożsamiane są ze znacznie mniejszym wydatkiem. Dodatkowo, jako stosunkowa nowość na rynku, sprzedaż
tych urządzeń wciąż stymulowana jest przez ciekawość i modę" _ - dodaje.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)