Dlaczego firmy inwestują w aplikacje mobilne?

Dlaczego firmy inwestują w aplikacje mobilne?

Dlaczego firmy inwestują w aplikacje mobilne?
Źródło zdjęć: © Shutterstock
29.12.2014 10:29, aktualizacja: 23.01.2015 13:16

Zastosowanie rozwiązań mobilnych umożliwia przedsiębiorstwom przede wszystkim optymalizację i podniesienie efektywności działań. Dodatkową zaletą jest również stały kontakt z klientem za pośrednictwem zdobywającego popularność kanału sprzedaży. Nic dziwnego, że firmowe aplikacje mobilne to już właściwie standard.

Przedsiębiorcy coraz wyraźniej dostrzegają ogromne możliwości płynące z wdrożenia aplikacji mobilnych, które zapewniają im szeroko dostępny kanał komunikacyjny z klientami. Liczba urządzeń mobilnych na rynku stale wzrasta, a według ostrożnych szacunków już blisko 1. mln Polaków posiada smartfony, przy czym zakładana jest tendencja wzrostowa tego trendu.

Mobilni i nowocześni

Statystyki mówią same za siebie, dlatego coraz więcej firm decyduje się na stworzenie swojej własnej aplikacji mobilnej, mającej wspierać ich poczynania biznesowe. Co więcej, staje się to obecnie wymogiem przewagi konkurencyjnej –. elementem, bez którego ciężko wyobrazić sobie skuteczną rywalizację o względy konsumentów coraz liczniej wyposażonych w urządzania mobilne. Można zaryzykować tezę, że każda dobrze zarządzana firma będzie wkrótce korzystać z tego kanału komunikacji i sprzedaży, podobnie jak jeszcze nie tak dawno innowacyjnym sposobem dotarcia do klientów były strony internetowe. Według danych prezentowanych w raporcie Far and Wide „Organizacja w otoczeniu mobilnym” większość firm wciąż posiada klasyczną stronę internetową (51,43%), jednak już co druga dysponuje stroną responsywną lub mobilną.

Aplikacje i serwisy mobilne na polskim rynku są wciąż niedocenianym, ale dynamicznie rozwijającym się środkiem efektywnego kolportażu usług i produktów. To naturalna kolej rzeczy, biorąc pod uwagę, że coraz częściej korzystamy z szeregu aplikacji: od pogodowych, informacyjnych, biurowych, po mobilne wersje Facebooka (Messenger to obecnie najpopularniejsza bezpłatna aplikacja na Android), Twittera, Instagramu czy innych portali społecznościowych. Za pomocą aplikacji mobilnych wystawiamy również faktury oraz kontrolujemy stan naszych finansów i możemy nimi zarządzać. Inne z kolei służą nam do celów rozrywkowych, np. odtwarzacze muzyki, programy do edycji zdjęć, gry.

Innowacyjny wizerunek

Wprowadzenie nowej usługi do oferty to jedno, korzyści z takiej operacji –. to drugie. Dlaczego firmom taka inwestycja się opłaca? Inwestując w rozwiązania mobilne, przedsiębiorstwo oferuje użytkownikom nowe sposoby korzystania ze swoich usług. Jest to zarówno wygodny dostęp do informacji, innowacyjne funkcjonalności dostosowane do potrzeb grupy docelowej, jak też usprawnienie komunikacji na linii dostawca-konsument. Nierzadko aplikacje potrafią zrewolucjonizować czynności, które użytkownicy wykonują na co dzień.

„Mobilne zakupy odgrywają dla naszych klientów i dla nas coraz ważniejszą rolę. Dzięki aplikacjom na Androida i iOS polscy konsumenci mogą kupować przez internet, będąc nawet na świeżym powietrzu lub w domowym zaciszu” – ocenia Robert Schütze, Country Manager w firmie Zalando, która niedawno udostępniła nową aplikację z funkcją Photo Search umożliwiającą odnalezienie produktu w ofercie sklepu za pomocą zdjęcia.

Prężny rozwój aplikacji mobilnych można zaobserwować również w sektorze bankowym. Z ogólnoświatowego badania przeprowadzonego na zlecenie SAP pt. „The Benefits of Innovative Information Technology in the Banking Industry" wynika, że banki planują w najbliższych latach poważnie zwiększyć wydatki na sektor IT. Wyniki badania pokazują, że aż 65. proc. z nich największą uwagę przywiązuje do inwestowania w rozwiązania mobilne.

Z kolei dane Związku Banków Polskich ujawniają, iż aktywni użytkownicy bankowości internetowej oraz mobilnej stanowią ponad połowę z blisko 22,4 mln Polaków mających dostęp do bankowości elektronicznej.

Obecnie poza takimi usługami jak sprawdzanie salda rachunku, zlecenia przelewów czy kupno i sprzedaż walut możliwe staje się zaciąganie mini-pożyczki, obsługiwanie aplikacji głosem czy fotoprzelewy – taką opcję uruchomił na przykład Meritum Bank. W przypadku tych ostatnich klient może za pomocą wykonanego zdjęcia uiścić opłaty za telefon lub mieszkanie, ponieważ aplikacja automatycznie odczyta z faktury wszystkie potrzebne dane.

Ciężko jest mówić o rewolucji, niemniej jednak przykłady kolejnych funkcjonalności udowadniają, że innowacyjność firm nie zna granic i możemy się spodziewać kolejnych pomysłów na to, jak uczynić nasze życie wygodniejszym, a smartfon –. mobilnym centrum dowodzenia.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie