Dla każdego działu IT - Zasoby IT zarządzane mobilnie

Dla każdego działu IT - Zasoby IT zarządzane mobilnie

Dla każdego działu IT - Zasoby IT zarządzane mobilnie
27.11.2014 12:08, aktualizacja: 04.12.2014 12:55

Mobile Uplook Inventory (MUI), czyli aplikacja mobilna do inwentaryzacji i zarządzania zasobami IT to najnowszy element systemu statlook, który od ponad 12 lat pomaga zarządzać sprzętem, oprogramowaniem oraz użytkownikami w tysiącach polskich firm i urzędów. Na jakie udogodnienia administratorzy i managerowie IT mogą dzięki niej liczyć?

Wyobraźmy sobie sytuację, w której pracownik zgłasza poważną awarię komputera, w przypadku której nie można zastosować pomocy zdalnej. Najczęściej w takiej sytuacji osoba odpowiedzialna za sprzęt IT udaje się na miejsce zdarzenia i w pierwszej kolejności musi dokonać identyfikacji zepsutego urządzenia, co nie zawsze jest łatwe, szczególnie, gdy awaria uniemożliwia uruchomienie komputera. Udzielenie odpowiedzi na poniższe, z pozoru proste pytania, niejednokrotnie stanowi poważne wyzwanie:

•. z jakim komputerem mamy do czynienia? •. czy uszkodzona stacja robocza jest jeszcze objęta umową gwarancyjną? •. czy podobne usterki i problemy z komputerem miały miejsce już wcześniej? * Dostęp do tych informacji w firmach i instytucjach często bywa utrudniony i niejednokrotnie wymaga konsultacji z innymi działami, np. księgowością. Zabiera cenny czas, który dział informatyczny mógłby wykorzystać na realizację innych zadań. *Z Mobile Uplook Inventory (MUI) proces sprawdzenia danych sprzętu komputerowego oraz historii incydentów z nim związanych przebiega o wiele szybciej:

  1. Telefon z aplikacją MUI odczytuje kod kreskowy sprzętu, np. uszkodzonego komputera stacjonarnego, laptopa czy drukarki.
  1. Aplikacja łączy się z bazą danych przekazując komplet informacji o konfiguracji sprzętu, użytkowniku oraz historii napraw i zgłoszeń serwisowych.
  1. Na podstawie uzyskanych informacji administrator IT może przystąpić do realizacji właściwych działań naprawczych, a co więcej, odnotować je od razu on-line w bazie zgłoszeń serwisowych i przydzielić kolejne zadania właściwym osobom.

Testy przeprowadzone przez A+C Systems wykazały, że zastosowanie mobilnej aplikacji Mobile Uplook Inventory skraca czas realizacji zgłoszeń serwisowych o połowę! Jest to szczególnie przydatne przy obsłudze infrastruktur wielooddziałowych, choć nie tylko. Aplikacja ma szansę stać się niezastąpionym wsparciem w pracy administratora również w przypadku mniejszych organizacji, gdzie szybkie zlokalizowanie i prawidłowa identyfikacja sprzętu jest także kluczowe dla zachowania ciągłości działania. Oszczędność czasu uzyskana dzięki MUI zasadniczo wpływa na rentowność działu IT oraz sprawia, że zwrot z inwestycji w system statlook jest jeszcze szybszy.

Mobile Uplook Inventory wyraźnie poprawia komfort i wygodę pracy administratorów i menedżerów IT. Stały dostęp do najważniejszych danych o infrastrukturze informatycznej z poziomu telefonu komórkowego to dla wielu administratorów po prostu konieczność. Aplikacja MUI zdecydowanie wyróżnia system statlook, jeszcze bardziej rozszerzając kompleksowość jego działania.

Administratorów i managerów IT, którzy chcą w praktyce wypróbować MUI producent systemu statlook zaprasza do udziału w indywidualnych testach aplikacji. Aplikacja jest dostępna na platformy Windows Phone oraz Android.

Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu telefonicznego (12 630 97 45) lub mailowego.

Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie