Czy Facebook rzeczywiście się kończy?

Czy Facebook rzeczywiście się kończy?

03.02.2014 08:27, aktualizacja: 03.02.2014 08:55

Społecznościowy gigant prezentuje swoje wyniki finansowe.

Obraz
© (fot. www.chip.pl)

W IV kwartale 201. r. łączne przychody sięgnęły 2,59 miliarda USD, co w porównaniu z IV kwartałem 2012 r., kiedy przychody wyniosły 1,59 miliarda USD przychodów, stanowi wzrost o 63 proc. w ujęciu rok do roku. Przychody z działalności reklamowej wyniosły 2,34 miliarda USD, co w porównaniu z tym samym kwartałem zeszłego roku oznacza wzrost o 76 proc. Około 53 proc. przychodów z reklam pochodzi z platform mobilnych, podczas gdy w IV kwartale 2012 r. segment ten składał się na około 23 proc. przychodów. Jest to pierwszy kwartał, w którym reklamy mobilne jako źródło przychodów przekroczyły dwa poziomy: 50 proc. udziału i miliarda dolarów. Co więcej przychody z reklam mobilnych w IV kwartale - 1,25 miliarda USD - wyniosły niemal tyle, co łączne przychody z reklam w IV kwartale zeszłego roku.

Liczba użytkowników Facebooka nadal rośnie

Liczba aktywnych użytkowników w okresie dziennym (daily active users, DAU) wynosiła w grudniu 201. r. średnio 757 milionów, co oznacza wzrost o 22 proc. rok do roku. Liczba mobilnych DAU wynosiła w grudniu 2013 r. średnio 556 milionów, co oznacza wzrost o 49 proc. rok do roku. Liczba aktywnych użytkowników w okresie miesięcznym (monthly active users, MAU) wynosiła 31 grudnia 2013 r. średnio 1,23 miliona, co oznacza wzrost o 16 proc. rok do roku. Liczba mobilnych MAU wynosiła 31 grudnia 2013 r. średnio 945 milionów - wzrost o 39 proc. rok do roku.

Black Friday (tradycyjny dzień promocji handlowych w piątek po Święcie Dziękczynienia w USA) był dniem największych przychodów Facebooka z reklam mobilnych w omawianym kwartale. Podczas zakupów w sklepach ludzie korzystają z telefonów, a to oznacza, że są na Facebooku. Z badania przeprowadzonego niedawno przez Millward Brown Digital wynika, że klienci w sklepach używają Facebooka cztery razy częściej niż innych aplikacji i wyszukiwarek. Ponad połowa osób, dla których Facebook był źródłem inspiracji do zakupów, stwierdziła, że było to wpływowe źródło informacji.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Satya Nadella prosi Billa Gatesa o pomoc

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)