Commerce Transformation Days: zmiany pokoleniowe coraz mocniej wpływają na handel

Commerce Transformation Days: zmiany pokoleniowe coraz mocniej wpływają na handel
29.07.2022 16:22
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Informacja prasowa: Commerce Transformation Days

Sektor handlu zmaga się nie tylko z wyzwaniami wynikającymi z kryzysów gospodarczych - znaczącą rolę w transformacji handlu na rynkach B2C i B2B odgrywają również zmiany pokoleniowe. Zachowania zakupowe klientów, które znaliśmy do tej pory, ulegają szerokim przekształceniom wywołanym m.in. dostępem do nowych kanałów sprzedaży oraz nowoczesnych technologii.

Ostatnie lata były czasem silnych cyfrowych przemian w handlu, a poziom digitalizacji wyznaczał pozycję rynkową firm na całym świecie. Dla jednych właściwe przygotowana i sukcesywnie prowadzona transformacja sprzedaży przyniosły znaczący wzrost przychodów i przypływ nowych klientów. Jednak zachodzące zmiany w handlu są także w dużej mierze spowodowane zmianami związanymi z wejściem na rynek nowych pokoleń, w szczególności Y i Z, dla których technologia jest nieodłącznym elementem życia.

- Zmiany zachodzące w handlu są wypadkową nie tylko sytuacji ekonomicznej lub czynników geopolitycznych, to także postępująca ewolucja oczekiwań i wartości konsumentów. Na obecne trendy wpływają nowe priorytety i przekonania przedstawicieli pokolenia Y i Z, zmiana trybu pracy osób czynnych zawodowo, większa otwartość na innowacje i gotowość do korzystania z e-commerce także przez seniorów. Istotne znaczenie ma także większy potencjał technologiczny dostępnych rozwiązań, które w obecnych czasach sprawiają, że technologie kiedyś nierealne, dziś stają się nie tylko dostępne, a nawet powszechnie stosowane - mówi Justyna Torres, E-commerce & Customer Excellence Director Carrefour Italia, członkini Rady Programowej Commerce Transformation Days.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Młode pokolenie na zakupach

Wejście do kadr zarządzających przedsiębiorstwami pokolenia Y oraz nowe spojrzenie na świat "Z", stawiających pierwsze kroki w biznesie, przyspiesza wdrażanie innowacji i procesów digitalizacyjnych w firmach. To pokolenie ludzi dorastających równolegle z technologią, a swoje przyzwyczajenia zakupowe z sektora B2C chcą oni jak najszybciej przełożyć na B2B.

– W e-commerce B2B pogłębiają się widoczne już wcześniej zjawiska wchodzenia nowego, bardziej scyfryzowanego pokolenia digital natives oraz przenoszenia internetowych doświadczeń konsumenckich na te firmowe. Jest to związane z odmiennym sposobem konsumowania przez nich treści, co z kolei ma znaczący wpływ na działania firm np. ze względu na dalszą dywersyfikację kanałów dotarcia do klientów (YouTube, Tik Tok, Instagram) – mówi Sebastian Błaszkiewicz, dyrektor sprzedaży w Unity Group, dodając, że siłą napędową w rozwoju commerce w dalszym ciągu będzie adresowanie i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom konsumentów w różnym wieku. To za sprawą rozwoju nowych technologii proces ten przybierze na sile i zyska nowy wymiar. Personalizacja doświadczeń zakupowych, indywidualne podejście do każdego klienta, wygoda, oferowanie właściwego mixu touchpointów (punktów interakcji), będą wiodącym trendem w sprzedaży.

Transformacja cyfrowa jest dla ludzi, nie dla technologii

Dla wielu przedsiębiorców sprawna transformacja cyfrowa to nadal warunek konieczny dla dalszego funkcjonowania firmy i możliwości konkurowania na rynku. Jednak nie może ona polegać jedynie na dostępie do nowych kanałów sprzedaży oraz do nowoczesnych technologii.

- W procesie transformacji cyfrowej istotny jest obszar przeprowadzenia klienta przez zmiany zachodzące w firmie. Około 70% kończy się niepowodzeniem ze względu na brak adaptacji nowych rozwiązań przez użytkowników. Nie dajmy się zwieść definiowaniu transformacji cyfrowej jako jedynie inwestycji w technologię.

Transformacja cyfrowa to ludzie - pracownicy, klienci, konsumenci - przyswajający potencjał, jaki niesie ze sobą technologia. Dlatego organizacja przechodząca transformację cyfrową musi w pierwszej kolejności skupić się na ludziach i ich doświadczeniach – mówi Izabela Wisłocka, Vice Director, Digital Ecosystems PwC Poland, członkini Rady Programowej Commerce Transformation Days.

Wpływ zmian pokoleniowych na handel to jeden z głównych tematów, który będzie omawiany przez liderów branży commerce podczas konferencji Commerce Transformation Days. O swoich doświadczeniach podczas paneli dyskusyjnych, warsztatów i wykładów będą opowiadać przedstawiciele m.in. takich marek jak: Allegro, Carrefour, Super-Pharm, Euro RTV AGD, BRW, Żabka, PwC i wielu innych. Organizatorzy przewidzieli możliwość kameralnego networkingu i sesji konsultacyjnych 1:1 z prelegentami. Konferencja odbędzie się 22 i 23 września we Wrocławiu w Centrum Biznesowym Concordia Design.

Źródło zdjęć: © materiały partnera
Informacja prasowa: Commerce Transformation Days
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie