Chcesz zarabiać w internecie? Dowiedz się, jak współpracować z siecią afiliacyjną.

Chcesz zarabiać w internecie? Dowiedz się, jak współpracować z siecią afiliacyjną.

Chcesz zarabiać w internecie? Dowiedz się, jak współpracować z siecią afiliacyjną.
14.04.2015 13:21, aktualizacja: 14.04.2015 15:03

Przedstawiciele największych sieci afiliacyjnych w Polsce nie pozostawiają złudzeń. Wiedza i zaangażowanie właścicieli serwisów internetowych i blogerów oceniana jest na trzy, trzy z plusem, ale wielu ekspertów nie wahało się przyznać im dwoję. Dlaczego - mimo że lepiej niż parę lat temu - wciąż jest tak kiepsko?

Przede wszystkim większość wydawców nie traktuje współpracy poważnie, ograniczając swoją aktywność do wrzuceniu banerka na stronę. A to - zważywszy na stosunek internautów do tego typu reklam - jest niemal zawsze nieskuteczne.

- Poza specjalistycznymi wydawcami i nielicznymi blogerami, którzy odkryli, jak dużo można zarobić w tym modelu, nie ma wielu przykładów. Najgorzej na tym polu jest w przypadku dużych wydawców, dla których afiliacja to głównie display, linki tekstowe, a nie wykorzystują oni np. potencjału content marketingu - twierdzi Marcin Michalski z NetSales i dodaje, ze ten temat dopiero powoli zaczyna nabierać tempa.

Specjaliści przepytani przez Interaktywnie.com zdradzają, co można robić, by współpraca była jak najbardziej efektywna. A przede wszystkim podkreślają, że rola sieci polega także na wsparciu merytorycznym w optymalizacji. Niestety, wciąż większość wydawców niechętnie z niego korzysta, oczekując, że zysk wygeneruje się sam.

- Wydawcy za mało korzystają z know-how sieci afiliacyjnych, a mianowicie powinni rozmawiać z sieciami o trendach, o tym, co pozwoli im zwiększać zyski czy zgłaszać pomysły, które chcieliby przedstawiać klientom. Powinni się też bardziej otwierać na sugestie sieci afiliacyjnych, przecież zależy im na tym, żeby zarabiali jak najwięcej - dopowiada Bartosz Kowalczyk z SalesMedia.

Tak się jednak nie dzieje, choć - co podkreślają przedstawiciele sieci - potencjał rynku jest ogromny i przez najbliższe lata będzie rósł. Dokładne oszacowanie jego wielkości jest bardzo trudne, gdyż brakuje obiektywnych danych. Eksperci - opierając się na własnych szacunkach - mówią jednak o 160 czy nawet 230 milionach złotych.

Jeśli więc właściciel serwisu zdecyduje o nawiązaniu współpracy, to jak ma wybrać odpowiedniego partnera? W raporcie Interaktywnie.com odpowiadamy na to pytanie. Zrobiliśmy przegląd sieci afiliacyjnych i programów, jakie oferują. Nie zapomnieliśmy też zapytać o stawki, bo w końcu chodzi przede wszystkim o zysk.

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)