CES 2016: Moje ulubione gogle VR - HTC Vive - w jeszcze lepszej odsłonie, oto Vive Pre

CES 2016: Moje ulubione gogle VR - HTC Vive - w jeszcze lepszej odsłonie, oto Vive Pre

CES 2016: Moje ulubione gogle VR - HTC Vive - w jeszcze lepszej odsłonie, oto Vive Pre
Źródło zdjęć: © Wirtualna Polska
06.01.2016 18:30, aktualizacja: 27.12.2016 10:46

HTC ogłosiło podczas targów CES 2016 w Las Vegas ulepszenia do swoich gogli wirtualnej rzeczywistości Vive. Producent mówi, że "to nowy krok na drodze do wprowadzenia rzeczywistości wirtualnej na rynek masowy" - my mamy nadzieję, że Vive w ogóle trafią na rynek masowy, ponieważ sukcesywnie ich wprowadzenie doc sprzedaży jest odkładane.

Rozwijając system Vive Pre, HTC chciałoby spełnić obietnicę stworzenia poczucia pełnej imersji, która zmieni sposób, w jaki się komunikujemy, bawimy, uczymy i trenujemy. Każdy komponent został zaprojektowany od nowa dla uzyskania większego komfortu, lepszej ergonomii i wydajności. Dotyczy to także efektów wizualnych czy wszechstronności systemu.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

- Gdy dziesięć miesięcy temu po raz pierwszy ogłosiliśmy, że pracujemy nad systemem Vive, wyznaczyliśmy sobie ambitny cel (...). Od tamtej chwili Vive spotkało się z niezwykle pozytywnym odbiorem ze strony mediów, przedstawicieli branży, konsumentów oraz setek partnerów i marek, z którymi pracujemy nad stworzeniem treści VR - mówił Cher Wang, prezes HTC. I trudno się z nim nie zgodzić. My także mieliśmy przyjemność obcować z goglami HTC Vive, a film poniżej przybliży was do tego, czym one są i dlaczego są wyjątkowe.

To było jakiś czas temu, natomiast teraz mamy do czynienia z pewnymi ulepszeniami. O co konkretnie chodzi? Nowe gogle Vive mają dawać użytkownikowi jeszcze większe poczucie komfortu i "wzmacniać poczucie zanurzenia w wirtualnym świecie" (innymi słowy - utrata kontaktu z rzeczywistością ma być jeszcze... skuteczniejsza). Gogle są bardziej kompaktowe, a nowy rodzaj paska mocującego powinien zapewnić większą stabilność i równomierne rozmieszczenie ciężaru urządzenia. A ono i tak nie jest tak ciężkie jak wygląda (a prezentuje się dość topornie, fakt). Dodatkowo ulepszony system wizualizacji posiada wyświetlacze o większej jasności i lepszej jakości obrazu, co daje jeszcze większe wrażenie imersji.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Gogle Vive Pre przenoszą elementy świata rzeczywistego do świata wirtualnego. Kamera przednia została opracowana na nowo i ma pozwalać na więcej, zarówno w świecie wirtualnym jak i rzeczywistym, poprzez włączanie obiektów materialnych do przestrzeni wirtualnej - bingo! Producent zapowiada, że wystarczy wyobrazić sobie, że możemy swobodnie usiąść, znaleźć swój kubek z kawą i rozmawiać bez zdejmowania gogli VR. Brzmi nieźle. Ale to nie wszystko, bo HTC zapewnia, że to dopiero początek możliwości...

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Kontrolery Vive, które widzieliście na filmie powyżej teraz mają odznaczać się lepszą ergonomią, będą mieć bardziej miękkie krawędzie i lepszy rozkład ciężaru. Nowe przyciski i uchwyty o specyficznej fakturze będą sprawiać, że kontrolery wygodniej leżą w dłoni, a dwustopniowy spust ma wpłynąć na bardziej płynną interakcję z przedmiotami. Urządzenia są zasilane zintegrowanymi akumulatorami litowo-polimerowymi ładowanymi przez port mikro-USB. Po naładowaniu można z nich korzystać przez... nie, to nie jest dobra wiadomość (pozornie) 4 godziny. Zawiedzeni? Może to i lepiej bo 4 godziny spędzone w wirtualnym świecie bez przerwy to chyba nie jest najlepszy pomysł.

Gogle Vive trafią do sprzedaży w kwietniu 2016 r., ale HTC i Valve zaczną nowy rok udostępniając 7000 dodatkowych egzemplarzy twórcom oprogramowania. Bardzo się cieszymy, ale nie wierzymy w to, dopóki Vive rzeczywiście nie wejdą do sprzedaży. A wchodziły (a raczej miały wejść) już niejednokrotnie. Tak czy inaczej, trzymam kciuki na Vive Pre.

Czytaj więcej: Consumer Electronics Show 2017 - zbiór informacji

Opr. _ Sebastian Kupski _

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)