CBOS: 650 tysięcy Polaków stale zarabia w internecie

CBOS: 650 tysięcy Polaków stale zarabia w internecie

CBOS: 650 tysięcy Polaków stale zarabia w internecie
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos
06.03.2013 10:00, aktualizacja: 06.03.2013 10:27

Za pośrednictwem internetu regularnie zarabia prawie 650 tys. dorosłych Polaków (2 proc.) - wynika z badań CBOS. Najpopularniejszą formą zarabiania w sieci jest sprzedaż i wypełnianie ankiet online.

Jak podaje Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej, najczęściej z możliwości zarabiania w sieci korzystają: uczniowie i studenci (4. proc. ankietowanych w tej grupie), specjaliści z wyższym wykształceniem (32 proc.), pracownicy administracyjno-biurowi (28 proc.), właściciele prywatnych firm (27 proc.).

Dochód z sieci uzyskują także dyrektorzy, prezesi i członkowie kadry kierowniczej (1. proc.), natomiast niezmiernie rzadko zarabiają w ten sposób rolnicy (4 proc.), robotnicy niewykwalifikowani (5 proc.) oraz renciści (8 proc.).

Z badania przeprowadzonego przez CBOS wynika, że osoby z wykształceniem podstawowym i zasadniczym zawodowym rzadko zarabiają w sieci (odpowiednio 6 proc. i 7 proc.), częściej zdarza się to osobom z wykształceniem średnim (1. proc.); natomiast w grupie badanych z wykształceniem wyższym dochody tą drogą stale lub od czasu do czasu czerpie prawie co trzeci respondent (31 proc.).

CBOS zbadał także, jakie formy zarobkowania w sieci cieszą się największą popularnością. 9,6 proc. osób zarabiało w sieci sprzedażą, a 4,3 proc. - wypełnianiem ankiet online. Inne wymienione przez respondentów rodzaje działalności zarobkowej w internecie to: gra na giełdzie, prowadzenie szkoleń, doradztwo, prowadzenie zakładów bukmacherskich, działalność ubezpieczeniowa, opracowywanie dokumentacji, przygotowywanie projektów graficznych, prace administracyjno-biurowe.

Badanie przeprowadzono w dniach 3. stycznia-6 lutego 2013 roku na liczącej 1111 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)