Brak sukcesów na portalach randkowych? Może używasz złych słów

Brak sukcesów na portalach randkowych? Może używasz złych słów

16.05.2014 12:54, aktualizacja: 16.05.2014 14:57

Jeden z brytyjskich internetowych serwisów randkowych zamówił badanie, mające określić, co decyduje o powodzeniu poszczególnych profili. Co sprawia, że jedni użytkownicy cieszą się popularnością i dziesiątkami wiadomości od zainteresowanych, a inni całymi dniami odświeżają skrzynki, smutnym wzrokiem wpatrując się w monitor? Okazuje się, że decydować może o tym coś tak prostego, jak dobór przymiotników, używanych do opisania swojej osoby.

Obraz
© (fot. snaptitude - Fotolia.com)

Badanie, przeprowadzone na 12 tysiącach profili w serwisie randkowym pokazało, że dobór słów ma dla odwiedzających bardzo duże znaczenie. Szczególnie prawdziwe jest to w przypadku kobiet – przyznały one, że sposób, w jaki potencjalny partner się opisuje, decyduje o kontakcie w 64 do 69 procent przypadków. U mężczyzn jego rola była nieco mniejsza, ale wciąż istotna – od 43 do 46 procent. Nie jest więc również tak, że patrzą oni _ wyłącznie _ na zdjęcia.

Nikogo chyba szczególnie nie zdziwi, że zestaw określeń najważniejszych dla obu płci znacząco się różni. Znalazło się w nim jednak kilka wspólnych mianowników. Przede wszystkim: „ambitny/ambitna” – jak się okazuje, nikt nie chce wylądować w życiu z pozbawionym aspiracji nudziarzem. Co jednak ciekawe, o wiele mniejsze znaczenie miało już słowo „pracowity/pracowita” – u mężczyzn znalazło się ono na ostatnim miejscu, a u kobiet nie pojawiło się w ogóle. Wygląda więc na to, że musi istnieć jakiś idealny sposób na połączenie ambicji z lenistwem.

Jedyną cechą ważniejszą od ambicji było dla kobiet „sprawny fizycznie”. U mężczyzn zaś zaszczytne pierwsze miejsce zajęło „urocza”. Jeżeli więc potrzebujecie jeszcze potwierdzenia własnego przekonania o tym, że kobiety szukają tylko mięśniaków, zaś mężczyźni tzw. „słodkich idiotek”, to prosimy bardzo – naukowo udowodnione! Nie ma jednak co rozpaczać. Niemal równie ważna dla kobiet okazała się bowiem „spostrzegawczość” – a tę wytrenować można przecież np. przed grami wideo. Kobiety mogą zaś nadrabiać, zależnie od preferencji, spontanicznością lub troskliwością, które zajęły ex-aequo trzecie miejsce na męskiej liście.

Obraz
© (fot. WP.PL)
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (141)