ycipk-1dicbv
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Blisko 90 proc. polskich internautów korzysta z serwisów społecznościowych

Blisko 90 proc polskich użytkowników internetu korzystało z serwisów
społecznościowych w styczniu 2013 roku, wynika z danych firmy badawczej Gemius. Zdaniem ekspertów
tego typu serwisy ułatwiają podtrzymywanie tzw. słabych relacji.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Blisko 90 proc. polskich internautów korzysta z serwisów społecznościowych
(Thinkstockphotos)
ycipk-1dicbv

Dane dotyczące korzystania z serwisów społecznościowych (czyli takich jak m.in. Facebook, Nasza Klasa, Twitter, Chomikuj.pl czy Google+) w Polsce zostały przygotowane na podstawie wyników ostatniego badania Megapanel PBI/Gemius za styczeń 201. roku. Przez korzystanie z serwisów społecznościowych Gemius uznaje osoby, które stronę danego serwisu społecznościowego odwiedziły przynajmniej raz w miesiącu.

Jak podaje Gemius, z serwisów społecznościowych w Polsce korzystało w styczniu 201. roku 17 331 644 użytkowników (89,56 proc. internautów). Wśród korzystających z tego typu serwisów 49,51 proc. stanowią mężczyźni, a 51,49 proc. kobiety.

- _ Serwisy społecznościowe ułatwiają przede wszystkim podtrzymywanie tzw. słabych relacji. To nie są kontakty z rodziną czy bliskimi przyjaciółmi, ale znajomości, które bez tych serwisów byłoby bardzo trudno podtrzymać. Większa liczba słabych więzi jest bardziej charakterystyczna dla osób, które są bardziej mobilne, które żyją w środowiskach ludzi częściej zmieniających pracę czy miejsce zamieszkania i częściej uczestniczących w różnych grupach zainteresowań. Łatwiej im wtedy podtrzymywać kontakty społeczne za pośrednictwem serwisów społecznościowych _ - powiedział dr Dominik Batorski, socjolog internetu z Uniwersytetu Warszawskiego.

ycipk-1dicbv

Profesor Kazimierz Krzysztofek, medioznawca i socjolog z Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie uważa, że osoby które korzystają z serwisów społecznościowych chcą tworzyć grupy komunikacyjne, w których będą mogli odgrywać aktywną rolę. - _ Czyli nie chcą takiej sytuacji jaką mamy ze "starymi" mediami takimi jak telewizja, prasa czy radio, które docierają z takim samym przekazem do wszystkich odbiorców. Internauta chce kreować swój własny świat _- zaznaczył Krzysztofek.

Medioznawca dodał, że w serwisach społecznościowych "9. procent biernie korzysta z tego, co tworzą inni, na blogach, w Wikipedii, serwisach i serwisach społecznościowych itd., 9 proc. przetwarza to, co znajdzie w sieci, ale nie tworzy nic nowego to są tzw. remikserzy, a jeden procent tworzy swój oryginalny wkład".

Polski użytkownik serwisów społecznościowych to najczęściej osoba w wieku 15-2. lat (25 proc.) oraz 25-34 lat (25,86 proc.). Jak wynika z danych Gemius, wśród użytkowników tego typu serwisów 11,60 proc. stanowią osoby w wieku 7-14 lat. Pozostałe grupy wiekowe to: 35-44 lat (17,32 proc.), a także osoby w wieku 45-54 lat (10,68 proc.). 9,53 proc. użytkowników serwisów społecznościowych stanowią osoby w wieku powyżej 55 lat. Wśród internautów, którzy odwiedzają serwisy społecznościowe, dominują osoby z wykształceniem średnim (36,33 proc.) i wyższym (24,12 proc.). Pozostali użytkownicy legitymują się wykształceniem zasadniczym zawodowym - 14,55 proc., gimnazjalnym lub niepełnym średnim - 13,11 proc. Najmniej jest osób z wykształceniem niepełnym podstawowy lub podstawowym - 11,90 proc.

Serwisy społecznościowe cieszą się największą popularnością wśród osób, które pochodzą z województw: mazowieckiego (14,9. proc.), śląskiego (12,03 proc.), małopolskiego (10 proc.), wielkopolskiego (9,16 proc.), dolnośląskiego (7,21 proc.) i łódzkiego (5,98 proc.).

ycipk-1dicbv

Wśród najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Polsce pierwsze miejsce zajmuje Facebook, który w styczniu 201. roku odwiedziło ponad 13 mln użytkowników (13 747 715) czyli 71,04 proc. internautów. Na drugim miejscu w zestawieniu Gemius znalazła się grupa Nk.pl (polski serwis społecznościowy "Nasza Klasa"), z którego korzystało nieco ponad 8 mln użytkowników (8 062 976), czyli 41,66 proc. polskich internautów. Na trzecim miejscu znalazł się serwis Chomikuj.pl, który odwiedziło w styczniu 2013 rok 6 698 225 mln użytkowników (34,61 proc. polskich internautów), a na czwartym serwis społecznościowym Google+, który odwiedziło 3 015 234 mln (15,58 proc.) użytkowników.

13 najpopularniejszych sieciowych ataków na Twój komputer Wykrywanie, usuwanie skutków i zapobieganie

Polub WP Tech
ycipk-1dicbv
ycipk-1dicbv
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-1dicbv