Apple przejął 75 proc. rynku inteligentnych zegarków

Apple przejął 75 proc. rynku inteligentnych zegarków

Apple przejął 75 proc. rynku inteligentnych zegarków
23.07.2015 12:37, aktualizacja: 23.07.2015 13:18

Wyniki sprzedaży zegarków Apple Watch nadal pozostają tajemnicą, jednak z raportu przygotowanego przez analityków ze Strategy Analytics wynika, że Apple sprzedało swoich zegarków bardzo dużo. Tak dużo, że już teraz gigant z Cupertino przejął 75% globalnego rynku smartwatchy.

Wartość ta wynika z szacunków Strategy Analytics, według których Apple sprzedał ok. 4 milionów sztuk swoich zegarków. Firma opiera się tu na własnych informacjach i analizach. Jeżeli są one trafne, to oznaczałoby to, że od kwietnia kiedy to Apple Watch trafił do sprzedaży, do nabywców trafiało ponad milion zegarków miesięcznie.

Minie jeszcze trochę czasu, zanim Apple zechce pochwalić się oficjalnymi liczbami, jednak za wskazówkę możemy przyjąć oświadczenie dyrektora finansowego Apple: Luca Maestri pochwalił się wczoraj, że w ostatnim kwartale zegarki Apple Watch zarobiły dla firmy miliard dolarów. Jako że cena zegarka, w zależności od wersji, waha się w przedziale od 350 do do 600 dolarów, 4-milionowa sprzedaż wydaje się bardzo prawdopodobna. Najdroższa wersja Edition, dostępna za nawet 12 tysięcy dolarów, sprzedała się wprawdzie dobrze jak na swój segment cenowy (mówi się o ok. 2 tysiącach egzemplarzy), ale to nie ona jest dla firmy głównym źródłem zysku.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Acer: komunikat w sprawie aktualizacji do Windows 10

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)