Android czy iOS - kto rządzi na Facebooku?

Android czy iOS - kto rządzi na Facebooku?
07.01.2013 12:42
Android czy iOS - kto rządzi na Facebooku?
Źródło zdjęć: © giznet.pl

Od początku swego istnienia Facebook nie przykładał przesadnej wagi do urządzeń mobilnych, serwując właścicielom smartfonów i tabletów nie nadające się do jakiegokolwiek użytku, okropne aplikacje niegodne miana dzieł największego serwisu społecznościowego świata.

Od początku swego istnienia Facebook nie przykładał przesadnej wagi do urządzeń mobilnych, serwując właścicielom smartfonów i tabletów nie nadające się do jakiegokolwiek użytku, okropne aplikacje niegodne miana dzieł największego serwisu społecznościowego świata. Zuckerberg i spółka z czasem zmienili swoje podejście do coraz liczniejszych posiadaczy urządzeń przenośnych, a zmianę toku ich myślenia dość dobitnie symbolizowało głośne przejęcie wspinającego się wówczas na szczyty popularności Instagrama.

Choć w mediach już od dłuższego czasu pojawia się mnóstwo spekulacji, dotychczas nie mogliśmy zweryfikować realnego wpływu mobilnych użytkowników Facebooka na osiągane przezeń rezultaty. Te zapewnił nam właśnie analityk Enders Analysis - Benedict Evans.

Choć Evan sam przyznaje, że część jego danych może nie do końca odzwierciedlać rzeczywistość (wszystko ze względu na błędne obliczenia w związku z mobilną wersją Facebook.com), to jednak większość z nich zdaje się czynić to zupełnie poprawnie. Kiedy jeszcze w 201. roku Facebook sam podzielił się własnymi statystykami odwiedzin wyszło na jaw, że aplikacja Facebook dla Androida posiada bazę 66 milionów unikalnych użytkowników w skali miesiąca, podczas gdy jej iPhone’owa odpowiedniczka dysponowała około 91 milionami unikalnych odwiedzin.

  1. miesięcy po tamtej publikacji sytuacja prezentuje się zgoła inaczej. W listopadzie zeszłego roku aplikacja Facebook dla Androida posiadała aż 192,8 miliona aktywnych użytkowników, bijąc swoją iOS-ową kuzynkę o 45 milionów regularnie logujących się posiadaczy konta na FB. Ogółem - z urządzeń mobilnych loguje się już ponad połowa wszystkich zapalonych „fejsbukowiczów”. To naprawdę imponujący rezultat - szczególnie jak na serwis, który wypuścił do sieci tak wiele beznadziejnych aplikacji.

Choć to Android zdaje się być największym zwycięzcą poprzedniego roku - warto zwrócić uwagę na na znaczący wzrost osób logujących się za pośrednictwem iPada (z kilku do 4. milionów w ciągu 12 miesięcy).

Trend jest zatem naprawdę wyraźny - jeśli moda na korzystanie z urządzeń mobilnych nie ustanie (a raczej nie ustanie) możemy spodziewać się kolejnych - oby genialnych - pomysłów ekipy Zuckerberga na skuteczne wyciskanie z nich kasy oraz rozszerzenia ich floty o kilka kolejnych, na razie trudnych do odgadnięcia pozycji. Pożyjemy, zobaczymy.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)